niedziela, 21 października 2012

Okoń w płatkach migdałowych

Dziś na obiad u mnie świeża rybka, prosto z jeziorka. Będzie to okoń w płatach migdałowych z frytkami.


Składniki:
- ryby  (u mnie będą to akurat okonie)


- płatki migdałowe (od Skworcu.pl)




- mąka kukurydziana
- bułka tarta
- jajko
- sól
- pieprz biały
- cytryna
- olej do smażenia

Przygotowanie:


Rybę wypatroszyć i pozbawić głów oraz łusek. Na szczęście u mnie tym zawsze zajmuje się mąż. A wy możecie po prostu zaopatrzyć się od razu w tusze.


Do wewnątrz ryby włożyć plasterek bądź dwa cytryny, posolić i popieprzyć.

Przygotować jajko - roztrzepać wraz z solą i pieprzem.

Przygotowanie panierki - wymieszać pokruszone migdały z odrobiną mąki kukurydzianej i bułki tartej.

Rybę namaczać w jajku i obtaczać w panierce.
Smażyć na gorącym oleju.
Przygotować frytki. Można dodać jakąś surówkę - u mnie akurat była z marchewki i jabłka.
I gotowe.

A w ogóle lubicie jeść ryby?
Jeśli tak, to jakie?

9 komentarzy:

  1. ja wręcz ubóstwiam łososia norweskiego smazonego na prawdziwym maselku - normalnie mogłabym to jeść dniami i nocami :) wspaniałości....lubię też pstraga i karpia - jesli chodzi o ryby bardziej pospolite :) ale okonie bardzo ladnie sie prezentują....a to masz jeziorko koło domu???? ale przepis bardzo fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o kurcze, ale mi ślinka pociekła na taką rybkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis, musze kiedyś zrobić tak pstrągi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam, kocham ryby! Ostatnio robiłam pstrąga w płatkach kukurydzianych z dodatkiem grubo tartego żółtego sera. Niebo w gębie...

    OdpowiedzUsuń
  6. dawno nie jadłam rybki takiej złowionej a w takiej panierce to tym bardziej, na pewno była pyszna ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. panierka super, czekam na męża jak przywiezie ryby z nad morza i tez zrobię

    OdpowiedzUsuń
  8. ale pyszności :) a ja w pracy i odcięta od kuchni ojjj:(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.