wtorek, 9 października 2012

MIODNY KUCH - przepis.

Dziś zaprezentuję Wam przepis na MIODNY KUCH. Jest to ciasto, które bardzo lubię, a przepis znalazłam kiedyś w jakiejś gazecie.


Składniki:


- 4 jajka
- 1 szklanka cukru
- 2 łyżki miodu
 - 2 szklanki mąki
- 1 szklanka oleju
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki cynamonu
- 2 szklanki startej marchwi
- 1 szklanka BAKALII - ja użyłam Śliwek suszonych i Mieszanki studenckiej od Skworcu.
W skład mieszanki studenckiej wchodzą:
rodzynki, orzechy arachidowe, nerkowce, ananas kandyzowany, migdały, chipsy bananowe.
Dodatkowo dodałm garść orzechów włoskich.

Przygotowanie:



Jajka ubić z cukrem. Zmiksować masę z miodem, mąka, olejem, proszkiem do pieczenia, sodą oczyszczoną i cynamonem. Dalej wymieszać z marchwią i bakaliami.

Wylać do małej formy keksowej wysmarowanej tłuszczem i obsypanej mąką.


Piec: około 50 minut w 180 stop. C.



Sprawdzić patyczkiem, czy nie jest w środku zbyt mokre. Ja w trakcie pieczenia wyłaczyłam górną grzałkę, bo ciasto mocno wyrosło i mogłoby sie od góry zbyt ocno przypalić.


Można ozdobić polewą czekoladową.
U mnie szybko zniknęło, więc nie było żadnej polewy tym razem. Ciasto nie jest suche, jak zwykłe babki. Nie czuć też smaku marchwi, która właśnie ma za zadanie nadać ciastu wilgotności. A mieszanka bakalii sprawdziła się tu rewelacyjnie. Mieszanka smaków, mieszanka różności. I co ważne ciasto bardzo proste w wykonaniu.
Jest to ciasto pochodzenia kaszubskiego polecane na wigilijny stół, ale skoro ja nie pochodzę od Kaszubów, to u mnie w domu może gościć kilka razy w roku.
A co Wy byście mi polecili za ciasto z bakaliami?
Jakie jest Wasze ulubione?

10 komentarzy:

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.