czwartek, 18 października 2012

Baton orkiszowo-bakaliowy

Inspiracją na dziś był przepis na Keks bakaliowy ze strony internetowej kotlet.tv.
Tyle, że do całości dodałam płatki orkiszowe i w ten sposób powstał:
 Baton orkiszowo-bakaliowy


Składniki:



płatki orkiszowe błyskawiczne (użyłam firmy Melvit)

bakalie:



- suszone śliwki (od Skworcu.pl)
- mieszanka żurawinowo-orzechowa (od Skworcu.pl), w której skład wchodzi:  żurawina, orzechy nerkowca i arachidowe, migdały.- rodzynki Jumbo (od Skworcu.pl)
- suszona skórka pomarańczowa (od Skworcu.pl)
- orzechy włoskie
2 łyżki miodu
3 jajka
1 łyżeczka cukru waniliowego
 mleko
Przygotowanie:

Płatki orkiszowe moczę w mleku, najlepiej razem z suszoną skórką pomarańczową, by były bardziej aromatyczne.
Wszystkie bakalie kroję na mniejsze kawałeczki.
Wrzucam je do miski, dodaję odsączone płatki ze skórką pomarańczową i jajka. Do tego miód i cukier waniliowy. Wszystko mieszam.
Tak przygotowaną masę układam w małej keksówce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekę w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C około 25 minut.
Można posypać cukrem pudrem. Ja nie sypałam, bo uważam, że tak prezentują się lepiej, a i tak są wystarczająco słodkie. Poza tym świetnego aromatu nadała im skórka pomarańczowa.



Chyba następnym razem zrobię typowo pomarańczowe, tak mnie jakoś naszło już w trakcie pieczenia, gdy z piekarnika wydobył się ten fantastyczny zapach pomarańczy. Na pewno takiego efektu nie daje sama kandyzowana skórka, jak ta suszona. Pierwszy raz miałam okazję ją użyć i jestem bardzo zadowolona z tego dodatku.

To były moje pierwsze domowe batoniki, ale myślę, że to dopiero początek. Tak mi przynajmniej się spodobały i zasmakowały. Płatki orkiszowe również świetnie się tu wkomponowały.

A Wy lubicie batoniki zbożowo-bakaliowe?
Robicie sami w domu, może zdradzicie mi swój przepis?

13 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie, uwielbiam takie batoniki, ale kupuję , bo poza mną nikt ich w domu nie lubi, a dla samej siebie nie chce mi się robić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie smakołyki :) Twoje batoniki wyglądają rewelacyjnie. Zrobię takie pyszności na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ apetycznie wyglądają te batoniki - muszą być pyszne :) Ja niestety nie robię takich w domu :(

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super - uwielbiam takie smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda cudownie, ale ja bym nie miała siły tego robić:D

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie Ci to wyszło:) następnym razem ja również zrobię taki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zazwyczaj kupuje takie batoniki, ale skoro mogę zrobić je sama- to nawet tak wolę :) i zdrowsze i lepsze pewnie są :))

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglada pzesmakowicie, uwielbiam takie smakolyki

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie bym zrobiła, jednak nie ma dokładnych proporcji, nie wiadomo jak gęsta ma być masa, jeśli czegoś się nie kapnie na kotlet.tv to wystarczy obejrzeć filmik, często mi pomaga właśnie jeśli chodzi o gęstość masy, a tutaj no cóż, ani ilości ziaren, owoców czy mleka :( na 3 jajka chyba trochę tego powinno być.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jaki i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.