czwartek, 18 października 2012

Baton orkiszowo-bakaliowy

Inspiracją na dziś był przepis na Keks bakaliowy ze strony internetowej kotlet.tv.
Tyle, że do całości dodałam płatki orkiszowe i w ten sposób powstał:
 Baton orkiszowo-bakaliowy


Składniki:



płatki orkiszowe błyskawiczne (użyłam firmy Melvit)

bakalie:



- suszone śliwki (od Skworcu.pl)
- mieszanka żurawinowo-orzechowa (od Skworcu.pl), w której skład wchodzi:  żurawina, orzechy nerkowca i arachidowe, migdały.- rodzynki Jumbo (od Skworcu.pl)
- suszona skórka pomarańczowa (od Skworcu.pl)
- orzechy włoskie
2 łyżki miodu
3 jajka
1 łyżeczka cukru waniliowego
 mleko
Przygotowanie:

Płatki orkiszowe moczę w mleku, najlepiej razem z suszoną skórką pomarańczową, by były bardziej aromatyczne.
Wszystkie bakalie kroję na mniejsze kawałeczki.
Wrzucam je do miski, dodaję odsączone płatki ze skórką pomarańczową i jajka. Do tego miód i cukier waniliowy. Wszystko mieszam.
Tak przygotowaną masę układam w małej keksówce wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekę w piekarniku nagrzanym do 170 stopni C około 25 minut.
Można posypać cukrem pudrem. Ja nie sypałam, bo uważam, że tak prezentują się lepiej, a i tak są wystarczająco słodkie. Poza tym świetnego aromatu nadała im skórka pomarańczowa.



Chyba następnym razem zrobię typowo pomarańczowe, tak mnie jakoś naszło już w trakcie pieczenia, gdy z piekarnika wydobył się ten fantastyczny zapach pomarańczy. Na pewno takiego efektu nie daje sama kandyzowana skórka, jak ta suszona. Pierwszy raz miałam okazję ją użyć i jestem bardzo zadowolona z tego dodatku.

To były moje pierwsze domowe batoniki, ale myślę, że to dopiero początek. Tak mi przynajmniej się spodobały i zasmakowały. Płatki orkiszowe również świetnie się tu wkomponowały.

A Wy lubicie batoniki zbożowo-bakaliowe?
Robicie sami w domu, może zdradzicie mi swój przepis?

13 komentarzy:

  1. Wyglądają pysznie, uwielbiam takie batoniki, ale kupuję , bo poza mną nikt ich w domu nie lubi, a dla samej siebie nie chce mi się robić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie smakołyki :) Twoje batoniki wyglądają rewelacyjnie. Zrobię takie pyszności na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ apetycznie wyglądają te batoniki - muszą być pyszne :) Ja niestety nie robię takich w domu :(

    OdpowiedzUsuń
  4. ale super - uwielbiam takie smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda cudownie, ale ja bym nie miała siły tego robić:D

    OdpowiedzUsuń
  6. świetnie Ci to wyszło:) następnym razem ja również zrobię taki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. zazwyczaj kupuje takie batoniki, ale skoro mogę zrobić je sama- to nawet tak wolę :) i zdrowsze i lepsze pewnie są :))

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglada pzesmakowicie, uwielbiam takie smakolyki

    OdpowiedzUsuń
  9. Ile tych płatków i otrębów?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.