środa, 24 października 2012

Anyż, Pinia, Rumianek Verbena - opinia.

Dziś słodko-ziołowa recenzja cukierków od firmy Verbena. Część z nich została już przeze mnie przetestowana, więc je po krótce opiszę.
 
Będzie to Anyż, Pinia i Rumianek.
 


Anyż
 
 
Moje wrażenia:
Słodko-kwaśny delikatna nutka ziołowa. Ta kwaskowatość fajnie podkreśla ich smak.

Działa wykrztuśnie, reguluje trawienie
 
Anyż nie występuje w przyrodzie w dzikim stanie. Jest uprawiany jako roślina kulturowa. Zawiera olejki eteryczne, oleje, białka, fitoncydy, a przede wszystkim anetol. Działa wykrztuśnie przy ostrych i chronicznych zapaleniach dróg oddechowych (bronchit, schorzenia tchawicy, zapalenie gardła, zapalenie krtani i kaszel różnego pochodzenia), pobudza pracę żołądka i woreczka żółciowego, działa przeciwskurczowo przy chronicznych nieżytach żołądka i kamieniach żółciowych. Łagodzące działanie anetolu wykorzystuje się przy kolce żołądkowej i jelitowej oraz wzdęciach. Działa również moczopędnie, dlatego jest stosowany w przypadku zapalenia nerek, obecności piasku i kamieni w nerkach, jak również przy zapaleniu pęcherza moczowego. Dzięki działaniu estrogenicznemu dianetolu, który zawierają olejki eteryczne biedrzeńca, anyż wspomaga czynność gruczołów mlecznych, a tym samem zwiększa tworzenie się mleka u matek karmiących. Olejek eteryczny ma działanie antymikrobialne, dlatego jest dobrym środkiem przeciw pasożytom zewnętrznym.


Pinia
 

 
 
Moje wrażenia:
Typowy miętowy cukierek, czyżby? Jednak nie, bo dodatkowo wyczuwalna nuta leśnego smaku, sosnowego. Bardzo ciekawe. Musicie spróbować. Cukierki idealnego, dla każdego lubiące szybkie odświeżenie w ustach.
 
Ułatwia odkrztuszanie, działa bakeriobójczo
 
Wyciągi z sosny ułatwiają odkrztuszanie i działają zmiękczająco na śluzówkę. W przypadku ostrego i chronicznego bronchitu, anginy, gruźlicy oraz zapaleń górnych dróg oddechowych działają antyseptycznie. Są stosowane również jako środek moczopędny, rozpuszczający kamienie moczowe, piasek w nerkach i pęcherzu moczowym, rozszerzający naczynia krwionośne i powodujący ukrwienie i rozgrzanie skóry. Wykorzystywany także w leczeniu egzem, liszajów i wysypek. Jako środek o dobrym działaniu przeciwzapalnym jest stosowany również w przypadku reumatyzmu, ischiasu, lumbago, neuralgii (nerwobóle), szkorbutu i dny moczanowej. W medycynie ludowej wyciąg z sosny jest zalecany w leczeniu puchliny wodnej, szkorbutu i astmy.
 



Rumianek

 
 
Moje wrażenia:
Słodki i delikatny smak z nutą ziołową. Wyczuwam oczywiście smak rumianku. Czasem piłam napar z tego ziela, więc wiem jak smakuje.
 
Działa przeciwzapalnie, rozkurczowo


Rumianek stosuje się przede wszystkim podczas wystąpienia problemów żołądkowych oraz jelitowych. Najczęściej jest stosowany doustnie jako środek przeciwzapalny i przeciwskurczowy układu pokarmowego, ma też działanie przeciwalergiczne
 
 
 
 
Cała oferta jest dostępna na ich stronie internetowej TUTAJ.
 
 
Są również na FB TUTAJ.
 
No i oczywiście zapraszam Was również do poczty cukierkowej TUTAJ, gdzie można wygrać cukierki dla wybranej przez siebie osoby.
 
 
 
A jakie Wy lubicie cukieraski?

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam rumiankową Verbenę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie też dziś miała pojawić się recenzja Verbeny:) chyba porozumiewamy się telepatycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja również czekam na poczte cukierkową :) ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wygrałam tam raz cukierki dla mojej mamy, ale była ździwiona :)

      Usuń
  4. To są najsmaczniejsze lecznicze cukierki, jakie kiedykolwiek jadam. Szczerze mówiąc na bolące gardło wolę pogryźć sobie Verbenę niż Holsa albo inne tabletki.
    Jednak dawno ich nie widziałam w sklepach. Orientujecie się w jakiej dostępnej są cenie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Na necie widziałam, że sa po 2,50-3,00zł za 60g. Ale nie wiem gdzie można je kupić, ktoś mi kiedyś mówił, że w Tesco były chyba.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nienawidzę anyżu przez zapach i nawet w cukierkach nie ruszę...

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam te cukierki nie raz, ale nigdy nich próbowałam. Ja anyżu nie tykam, odrzuca mnie jego zapach.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam te cukierki :-) często je kupuje, będąc w aptece :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zostałaś otagowana przeze mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cukierki ziołowe są nie tylko smaczne ale i zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.