czwartek, 11 października 2012

Gulasz inaczej i na ostro

Dziś na obiad miałam ochotę na coś pikantnego i kolorowego. Będzie to gulasz z dodatkiem warzyw i chilli jalapeno.


Składniki:




- mięso z łopatki wieprzowej
- szynka mocno wędzona lub boczek
- 2 średnie marchewki
- 1 nieduża cukinia
- 1 cebula

- łyżeczka mielonej słodkiej papryki
- łyżeczka zielonego chilli jalapeno (użyłam chili w postaci grysu od Skworcu)
suszone śliwki (też od Skworcu)



- kilka łyżeczek przecieru pomidorowego
- 2 liście laurowe, ziele angielskie, sól, pieprz ziołowy, bazylia, rozmaryn
- kasza jęczmienna perłowa (firmy Melvit)






Przygotowanie:
Kroję mięso w kostkę i podsmażam na oleju rzepakowym wraz z łyżeczką czerwonej papryki. Dalej kroję drobno cebulę i szynkę (lub boczek) - razem podsmażam.
Marchew pokrojoną w cienkie talarki, paprykę i cukinie lekko podsmażam na patelni. Następnie przekładam wszystkie podsmażone składniki do garnka, dolewam wody i duszę pod przykryciem. Dodaję resztę przypraw oprócz chilli.
W tym czasie gotuję kaszę. Jest ona w woreczkach, więc wystarczy, że ją wrzucę do lekko posolonej, gotującej się wody. I po około 15 minutach jest gotowa.
Gdy warzywa i mięso zmięknie dodaję kilka łyżek przecieru pomidorowego oraz suszone śliwki. Po zagotowaniu dodaję łyżeczkę zielonego chilli jalapeno.
Zagotowuję i gotowe.




Chcąc, by moja córcia mogła zjeść z nami, odłożyłam jej porcję przed dosypaniem chilli.


Danie według mnie bardzo ładnie się prezentuje i też smakuje. Chili nadało potrawie ostrości, ale pikantność nie zdominowała jednak jej smaku. Bardziej go wydobyła i wzmocniła.

Kasza wyszła sypka i idealnie pasuje do takiej potrawy. Polecam.
Ja na pewno nie raz jeszcze wrócę do tego przepisu.

A co dziś u Was na obiad?

5 komentarzy:

  1. wygląda pysznie, ale mi narobiłaś ochoty....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jestem mało skromna, ale pyszny wyszedł obiadek :)

      Usuń
  2. Pysznie wygląda. Ja uwielbiam przeróżne kasze z sosami

    OdpowiedzUsuń
  3. jakbyśmy się umówiły, u mnie dzisiaj podobne danie, tylko z ziemniakami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda naprawdę smakowicie, muszę wypróbować przepis. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.