niedziela, 6 października 2013

Kulinarnie: Kaczka nadziewana jabłkami

Zapraszam Was dziś na obiad.  Proponuję Kaczkę nadziewaną jabłkami.





Składniki:

- kaczka około 2kg
- 4 łyżki oleju rzepakowego (u mnie Rapso od Świadome Odżywianie)


- 2 łyżki octu
- 1 łyżka miodu
- sól
- pieprz
- majeranek
- 2 średnie jabłka


Przygotowanie:

Przygotowujemy marynatę z oleju, miodu, octu i przypraw. 



Smarujemy nią kaczkę z zewnątrz i wewnątrz. Dodatkowo obsypujemy jeszcze majerankiem. Do środka wkładamy obrane i pokrojone w ćwiartki jabłka.
Kaczkę zamykamy za pomocą wykałaczek.


Piec około 1,5 godziny. Po upływie połowy czasu przekręcić na druga stronę.

 
Ja podałam z domowymi kluseczkami oraz jabłkowym kompotem.


Chyba nadaje się na niedzielny obiad. A co Wy polecacie?

17 komentarzy:

  1. Bardzo lubię kaczkę przyrządzoną w ten sposób ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda, mnie na pewno kaczka by nie wyszła.
    słyszlam, że nie tak łatwo jest ją dobrze przyrządzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś się udało, choć wielkiego doświadczenia z kaczką nie mam.

      Usuń
  3. Moja mama często robi taka kaczkę;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie lubię wprawdzie mięska z kaczki, ale w Twoim wydaniu skusiłabym się na spróbowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie. Moja kaczka zawsze twarda wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako wegetarianie nie skorzystamy, ale smacznego życzymy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym zjadła kurczaka nadziewanego jabłkami, ale kaczki niestety nie lubiłam nigdy i chyba już nie polubię...

    OdpowiedzUsuń
  8. moja mama robi przepyszną kaczuchę ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie jadłam mięsa z kaczki i nigdy nie zjem. U mnie rządzi kurczaczek :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Raz zjadłam kaczkę.Była paskudnie przyrządzona z na słodko z wątróbką,rodzynkami ,majerankiem i jabłkami.fuj.....Twoja wygląda na smakowitą

    OdpowiedzUsuń
  11. ale smakowitości, u mnie dziś schab ze śliwką :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.