piątek, 25 października 2013

Dla dzieci i nie tylko: "Bajkowa Jelenia Góra"Joanna Peczenenko

Tym razem w naszym Kąciku Czytelniczym Dziecka znów Przewodniki, tym razem Bajkowa Jelenia Góra.
 



 



 




Tytuł: Bajkowa Jelenia Góra
Autor: Joanna Peczenenko
Cena: 30,50zł
Rok wydania: 2010
Stron: 120
Wydawnictwo: AD Rem Jelenia Góra


Opis:

Polecamy kolejny z serii bajkowych przewodników.
Tym razem zapraszamy do historycznej Jeleniej Góry, owianej legendami, która zaprasza ze swoimi zabytkami, muzeami, zakątkami i miejscami, gdzie można poczuć się bajkowo!
Dzieci zabiorą się na wycieczkę z Hyrckiem, czytając bajki i legendy, rodzice natomiast przeczytają opisy i sami dowiedzą się ciekawostek o Jeleniej Górze, których jeszcze nie znają.
Przewodnik skomponowany tak, aby połączyć zabawę z edukacją – dedykowany szczególnie małym mieszkańcom Jeleniej Góry, ale także Gościom, którzy chcą zwiedzić miasto aktywnie.
Każda bajka to propozycja wycieczki. Każda wycieczka to przygoda i możliwość zebrania pieczątek do przewodnika, a zebrane pieczątki to gwarantowana nagroda, po którą zapraszamy do Wydawnictwa! Dla Małych Zdobywców Jeleniej Góry – imienne dyplomy i odznaki, piernikowy medal i pakiet prezentowy.


 


Moja recenzja:


Jelenia Góra to miasto dobrze mi znane. Dlatego tym chętniej przedstawię je mojej córeczce przy pomocy legend i przygód opowiadanych przez duszka Rzepiórka i skrzata imieniem Hyrcek. Na razie z miejsc opisywanych w przewodniku miała okazję obejrzeć rynek, czyli ratusz i znajdujący się tam w pobliżu tramwaj, choć po torach dawno już nie ma śladu. Ale właśnie przewodnik zapoznaje nas z historią tramwajnictwa jeleniogórskiego - z lewej strony fakty dla nas, z prawej bajkowe opowiadanie dla dzieci.


Dla tych którzy nie znają miasta w przewodniku znajdziemy szczegółową mapę.


A dla naszych dzieciaczków kolorowanki, krzyżówkę, grę planszową, notesik i kredki.


W pobliżu J.Góry też znajdziemy piękny Zamek Chojnik. Pamiętam jak wybrałam się tam kiedyś czarnym szlakiem. Nieźle się zmęczyłam, ale było warto. A z przewodnika dowiemy się co nieco o jego historii i to, że nigdy nie został zdobyty, ja już wiem dlaczego ;)

Warto też odwiedzić Dolinę Bobru, ciekawe miejsce to Elektrownia Bobrowice I. Jelenia Góra to również miejsce gdzie znajdziemy Filharmonię Dolnośląska, Teatr Jeleniogórski czy Skansen Uzbrojenia. Widzę, że przewodnik nie omija żadnych ciekawych miejsc i pozwala bajkowo zaciekawić dzieci zwiedzaniem.



Tego typu przewodniki bardzo mi się podobają. Myślę, że będzie pomocny mi przy zaszczepianiu mojej córeczce chęci poznawania ciekawych miejsc w Polsce. A dla nas dorosłych zawiera również dokładne informacje gdzie co się znajduje, no i trochę ważnej historii.

Nasz plan to obejrzenie w końcu Pałacu Paulinum, dzięki przewodnikowi wiem w końcu jak tam dokładnie dojechać.


Kto był w Jeleniej Górze? Znacie te okolice?


10 komentarzy:

  1. Jak to dobrze, ze wreszcie ktoś wpadł na pomysł robienia przewodników również dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przewodnik :) dzięki niemu dzieciaki mogą poznawać różne zakątki Polski :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł taki przewodnik dla najmłodszych :) nauka przez zabawę to to co lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja firma ma siedzibę w Jeleniej -J.Z.O. często byłam tam na szkoleniach, przepiękne okolice.

    OdpowiedzUsuń
  5. Książki to podstawa wychowania małego człowieka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że takie książeczki bardzo zainteresują wszystkich milusińskich ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ładny przewodnik. Z takim można wyruszyć w drogę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie chcę nic mówić, ale ja jestem z Jeleniej Góry :D az się wzruszyłam trochę, bo od ponad 4 lat mieszkam w Londynie :) na prawdę aż mi się łezka w oku zakręcila jak zobaczyłam ten przewodnik dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze tęskno do rodzinnego miasta. Ja tam studiowałam.

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.