czwartek, 31 października 2013

Kasztany tu i tam - Kącik Zabawy i Edukacji

Jesienne spacery z moim dzieckiem obfitowały również w zbieranie kasztanów. I tak oprócz ludzików kasztanowych posłużyły nam również do innych zabaw.




Układanie kasztanów w określone kształty. Współpraca i wykonywania zadania na polecenie.


Wykorzystanie jako ciekawych tras zarówno dla samochodzika, jak i innych zabawek.



No i chodzenie pomiędzy kasztanami, na paluszkach i ostrożnie. Sporo radochy przyniosła ta propozycja.


Co daje nam taka zabawa?
Współpraca i wykonywania zadania na polecenie. Ćwiczymy koordynację ruchów, precyzyjność, równowagę. Ale tak przede wszystkim dobrze się bawimy ;)

Takie tam jesienne zabawy.




Poza tym ja co roku jestem pod wrażeniem, jakie one są piękne. A co Wy lubicie robić z kasztanów?

23 komentarze:

  1. Jesien to chyba moja ulubiona pora roku ;) Kasztany, zoledzie, jarzebina. Zbieram i przyozdabiam nimi dom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z kasztanów lubię robić ozdoby do domu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak byłam młodsza to też robiłam kasztanowe ludziki ;) A pomysły na zabawę - super!

    OdpowiedzUsuń
  4. super post:D
    http://rozaliafashion.blogspot.com/2013/10/colorful-flowers-persnumall-inspirations.html
    ps.klikniesz w baner persunmall?
    dzięki;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj kiedy to było jak ja bawiłam się kasztanami...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała zabawa i nauka jednocześnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam, że jako dziecko uwielbiałam zbierać kasztany ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moja córka to zawsze chce wyzbierać wszystkie, musiałam tłumaczyć, by zostawiła coś dla innych dzieci.

      Usuń
  8. Fajne masz pomysły, Twoje dziecko na pewno jest zachwycone mogąc się bawiąc uczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to mnie ona trochę do tego "zmusza", bo ciężko ją zainteresować normalną zabawą.

      Usuń
  9. zebralismy ale wyrzucilam bo synek chcial zjadac:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No moja już ponad 3-latka ma, więc już do buzi pcha coraz mniej rzeczy ;)

      Usuń
  10. jako studentkę pedagogiki bardzo zaciekawiły mnie te zabawy :) super pomysły!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojj przypomniały się nam czasy dzieciństwa:) błogiego... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pamiętam, że gdy byłam dzieckiem robiliśmy z kasztanów i zapałek różne abstrakcyjne budowle i oczywiście ludziki, którymi bawiliśmy się do upadłego ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. ja kiedyś robiłam z kasztanów ludziki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja również zawsze się nimi zachwycam :) i jak byłam mała to ziberałam je siatami :P

    OdpowiedzUsuń
  15. przez 2 tygodnie męczyłam się z liśćmi od kasztanowca, na szczęście już wszystko spadło. i nie trzeba grabić. lubię gdy kwitną ale jesienią jest przy nich sporo pracy

    OdpowiedzUsuń
  16. ach te dzieciaki, słodziaki :D uwielbiam wszelkie święta właśnie dlatego, ze mozmy spędzić ze sobą więcej czasu niż zwykle :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię kasztany :) świetnie wykorzystane do zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Och, mega zabawa! Moja mama też dużo uwagi poświęcała na kreatywne zabawy, ja sama dziś cenię sobie rodziców, którzy spędzając czas z dzieciakami, zamiast posadzić przed telewizorem czy laptopem.

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.