poniedziałek, 29 lipca 2013

Szybka szarlotka - przepis.

Często robię ciasto z jabłkami, ale jeśli chodzi o szarlotkę, to raczej mi się nie chce. Ale tym razem zrobiłam w małej tortownicy ciasto, które nazwę właśnie: 
Szybka szarlotka


Składniki:

Ciasto:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko

- 15 dag margaryny
- 1/5 szklanki cukru
- cukier wanilinowy
- 1 łyżka śmietany
Nadzienie:
- około 700g jabłek prażonych (u mnie firmy Reypol)

Przygotowanie:

Z podanych składników zagnieść ciasto. Owinąć folią i odłożyć do schłodzenia do lodówki.
Po wyjęciu podzielić ciasto na dwie części: 1/3 i 2/3. Większą część rozwałkować i ułożyć w tortownicy tworząc również boki. Na to posmarować jabłka prażone. Na wierz kładziemy resztę rozwałkowanego ciasta. Nakłuwamy widelcem.




Piekarnik nagrzać do 180 stopni C.
Piec około 40 minut.



Naprawdę tu Jabłka prażone Reypol świetnie się sprawdziły. Nie są mdłe ani zbyt rzadkie. Ich użycie przyśpieszyło cały proces przygotowania ciasta, które zasmakowało również mojemu mężowi. I w taki sposób szarlotkę mogę robić często, bo nie ma przy tym zbyt wiele roboty.


Co dobrego u Was ostatnio?

34 komentarze:

  1. Faktycznie bardzo szybka szarlotka i wygląda przepysznie. W tygodniu mam gości więc będę miała okazję przetestować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te jabłuszka są faktycznie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię szarlotkę, a z jabłkiem prażonym Reypol jest przepyszna.
    One również smakują wyśmienicie jak dodatek do gofrów, deserów i np. naleśników :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oooo tak, już sezon szarlotkowy się zaczyna, bardzo apetyczne ciasto, może i ja coś upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowicie wygląda :) uwielbiam szarlotkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie robilam szarlotki ale ta wygląda naprawde smacznie i jest dość prosta. Powiedz mi czy jabłka prażone to te samo co jakbym normalne zmiksowała albo starła na małych dziurkach tarki?

    Zapraszam do mnie: http://iwillnotdieyoung.blogspot.com/

    + Obecnie prowadzę konkurs z nagrodami :)

    Obserwuje i liczę na to samo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba je dusić pokrojone na małe kawałeczki z dodatkiem cukru i najlepiej z sokiem z cytryny.

      Usuń
  7. a czy tłuszcz nie potrzebny do ciasta?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potrzebny, potrzebny ;)
      gdzieś musiał mi umknąć

      Usuń
    2. no to spróbuję ciasto....dzięki....

      Usuń
  8. Wygląda naprawdę apetycznie, szarlotka to idealny, letni przysmak!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale bym zjadla takie ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ narobiłaś mi smaka ;) A ja właśnie staram się dietę trzymać ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nazwa adekwatna do prostoty wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zgdalysmy sie bo tez dzis upieklam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham szarlotkę. Zawsze proszę mamę żeby ją upiekła, bo sama nie umiem. Twój przepis wydaje się taki prosty, ale ja znam siebie. Ciasto opadnie, ja się poparzę i pewnie użyję soli zamiast cukru :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja szarlotke uwielbiam :) na ciepło z lodami ,mniam !

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam wszystko z jabłkiem <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Szarlotki uwielbiam choć z bitą śmietaną i lodami :) no i jabłka wolę sama zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  17. ojojoj nie lubię takich jabłek ze słoika, mam po nich zgagę;/ i wolę więcej ciasta:P

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow! Kochana, Twoja szarlotka wygląda genialnie! Taka rustykalna, piękna i mega apetyczne, te jabłuszka aż kuszą, echhh, i nie zasnę teraz ...

    OdpowiedzUsuń
  19. mmmm uwielbiam szarlotke :) do tego lody, bita smietana - az slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Szarlotka to moje ulubione ciasto :)
    Sama też przyrządzam sobie takie prażone jabłka. Wtedy przygotowanie szarlotki zimą zajmuje mi dosłownie 15 min (+ czas pieczenia);-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Aż i ślinka cieknie...

    zapraszam do siebie : http://alepaznokcieee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.