czwartek, 20 marca 2014

Paski, kropki, kratka - ubrania

Tworząc ostatnio post Paski, kropki, kratka wpadłam na pomysł urozmaicenia zabawy. Tym razem również bawimy się w rozróżnianie tekstur, ale by było ciekawiej połączyłam to z modą.

Na kartce papieru przyszykowałam szablon z chłopcem i dziewczynką.
Reszta to powycinane ubranka i dodatki pokolorowane w kratki, paski, kropki oraz różne kolory.



Zabawa polega na tym, by córcia ubrała dzieci w takie ciuszki, jak jej powiem. A więc oprócz rozróżnienia cech, musi również wykonać konkretne polecenie. 




Zabawa bardzo jej się spodobała. Na jej życzenie dorobiłam też dzieciom korony, a więc teraz mamy księżniczkę i księcia z torebkami- inwencja córci własna ;)



Czego uczy?
Rozwija percepcję wzroku, czyli uczy rozróżniania kolorów, tekstur, kształtów. Koncentracji jak zwykle. Dodatkowo rozwija motorykę małą, bo również wymaga precyzji w wykonaniu.


http://miraga80.blogspot.com/search/label/K%C4%85cik%20Zabawy%20i%20Edukacji


Jeśli interesują Was nasze inne proste zabawy, to polecam kliknąć w powyższy  banerek.

18 komentarzy:

  1. No to świetna zabawa ja pamiętam sama wycinałam i w taki sposób bawiłam się

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna zabawa ;) Ja zawsze wycinałam różne ubrania z gazet i wyklejałam nimi całe kartki i zeszyty :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Haha świetna zabawa ;) Ty to masz te pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna zabawa sama lubiłam się w nią bawić w dzieciństwie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak byłam mała też się tak bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. jeju, pamiętam, jak ja się tak bawiłam!

    OdpowiedzUsuń
  8. pamiętam moje kartonowe laleczki i ciuszki, uwielbiałam takie zabawy, jesteś super MAMA!
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  9. pamiętam, że sama się tak kiedyś bawiłam.

    OdpowiedzUsuń
  10. musze pozyczyć zabawę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przydatna - na pewno pokażę ją mojej chrześnicy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. zabawa świetna, uczy i pozwala na spędzenie fajnie czasu:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Też się tak bawiłam, kiedy byłam mała. Skąd Ty kobieto te pomysły bierzesz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No skoro prawie każdy się tak bawił w dzieciństwie, to wiele nie trzeba wymyślać ;)

      Usuń
  14. Ja też się bawiłam tak w dzieciństwie ;) Wycinałam laleczki z papieru i ubranka, które sama rysowałam

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna ta zabawa! My na razie nie możemy jej zrobić, strasznie wkurza się Bubal jak coś się jej rusza

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.