niedziela, 2 marca 2014

Przepis na Tort

W poście Urodzinki niedawno pokazywałam Wam Tort czekoladowy z powidłami śliwkowymi, jaki upiekłam dla mojej córeczki i jej gości. Przepis zaczerpnięty z bloga Moje Wypieki.


Składniki:

Biszkopt:
- 5 jajek
- 140g jasnego brązowego cukru
- 100g mąki pszennej tortowej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 50g kakao
- 4 łyżki oleju rzepakowego
 
Krem: 
- 400ml śmietany kremówki 30%
- 2 łyżki serka mascarpone
- 1 łyżka cukru pudru
- 50g mlecznej czekolady, startej na tarce

Nasączenie:
- pół szklanki zaparzonej kawy inki

Dodatkowo:
- słoiczek powideł śliwkowych (z węgierek)
- 50g  mlecznej czekolady, startej na tarce

Reszta przepisu TUTAJ. Tam też znajdziecie składniki na polewę.


Powiem tylko, że niestety pierwszy biszkopt nie wyrósł mi za bardzo (chyba za słabo były ubite jajka) i musiałam upiec jeszcze jeden. Ale dzięki temu mój tort stał się naprawdę wysoki. W oryginalnym przepisie do nasączania jest używana prawdziwa kawa, zaś u mnie kawa inka, by spokojnie mogły go jeść również dzieci. Krem ani ciasto nie są zbyt mocno słodkie, co właśnie lubię. 


Córci również smakował, nawet coś mówiła, że mam go zrobić również na swoje urodziny. Ale chyba mi się nie będzie chciało i na razie zostanę przy jednym torcie rocznie ;)
A jak jest u Was? Pieczecie torty czy korzystacie z kupnych?

28 komentarzy:

  1. korzystam z kupnych niestety, ale ten wspaniale wygląda i pewnie jeszcze lepiej smakuje, coś dla takiego łasucha jak ja

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie potrafię upiec torta który nadawałby się do podania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja podaję tylko w gronie najbliższych, więc zawsze się jakoś nadaje.

      Usuń
  3. tortów nie lubię, ale inne słodkości piekę bardzo często :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale smacznie wygląda :) Trochę jak WZetka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wuzetki nigdy nie robiłam, muszę zobaczyć na przepis ;)

      Usuń
  5. ja tortów nie robię bo nie mam okazji, ale jak doczekam się dziecka to na pewno będę piekła :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie ja właśnie robię średnio jeden rocznie. Ten już czwarty dla córci.

      Usuń
  6. przepiękny, zjedlibyśmy:*

    OdpowiedzUsuń
  7. ale smacznie, przepis na pewno się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta polewa wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W oryginale błyszczy bardziej, nie wiem czemu moja taka pośrednia wyszła.

      Usuń
  9. zaraz chyba wyląduję w kuchni, tak mi się czegoś tortowego zachciało, takiej wersji nie znałam :)
    całuski

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie :)

    Wszystkiego najlepszego dla córci i mamy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię piec torty i piekę je nie tylko na urodziny, ale także przy okazji świąt.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, tort prezentuje się wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  13. ahhh pyszności ;) zjadłabym :D
    chyba sobie upiekę, tak z okazji dnia kobiet hehehee ;)) każda okazja jest dobra !! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. piękny tort, do takich wypieków trzeba mieć cierpliwość.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak pieknie wygląda pewnie go zrobię gdyż mam dużo powideł śliwkowych :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zaś w połowie nocy takie pyszne posty...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.