wtorek, 6 listopada 2012

Tortilla z Nuggetsami a'la Biedronka

Ostatnio mój mąż nabrał ochoty na zjedzenie Tortilli z Nugetsami. Przepis znalazł w gazetce promocyjnej Biedronki. On zrobił zakupy, a ja zajęłam się przygotowaniem potrawy. Oczywiście wprowadziłam kilka zmian, ale niewielkich.

Składniki:
NUGGETSY:
- filet z piersi kurczaka
- 1 łyżeczka słodkiej papryki
- szczypta chilli
- sól, pieprz
- Przyprawa włoska Sonnentor - EKO
w której skład wchodzi: oregano, rozmaryn, bazylia, tymianek, czosnek;


z internetowego sklepu Ekosfera24.pl
- 3 łyżki mąki kukurydzianej (w oryginale pszenna)
- 2 jajka
- 100g płatków kukurydzianych



SAŁATKA:
- pomidory
- ogórek
- kapusta pekińska
- cebula
- kukurydza


SOS CZOSNKOWY:
- jogurt,
- majonez,
- zmiażdżony ząbek czosnku,
- oregano


PLACKI TORTILLI - 4 szt

Przygotowanie:


Pierś pokrój na paski o grubości ok 1,5cm, a te na pół. Obtocz je w mące.
Jajka roztrzep i dodaj do nich przyprawy. Płatki kukurydziane drobno pokrusz. Kawałki kurczaka maczaj w jajku i obtaczaj w płatkach.
Nuggetsy ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, którą włóż do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C na 15 minut.



Warzywa pokroić.
I przygotować sos czosnkowy.
Placki tortilli podgrzej na patelni około 20 sekund z każdej strony.
Na ciepłym placku rozsmaruj sos, ułóż warzywa i gotowe nuggetsy.
Zwijamy i gotowe. :)

Bardzo wszystkim smakowało. Nuggetsy wyszły ziołowo-paprykowe, lekko pikantne.
Córcia się nimi zajadała i pomidorkami.
Na pewno wrócę nie raz jeszcze do tego przepisu. Tylko, że w planach mam przygotowanie swoich placków tortilla. A jak nie wyjdą, to skończę pewnie na zwykłych naleśnikach.

Co tam nowego w Waszych kuchniach?

12 komentarzy:

  1. Oj narobiłaś mi smaku ;(
    Uwielbiam kurczaka w płatkach kukurydzianych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawy pomysł ;)
    Masz może jakieś przepisy dla początkujących ? (wybieram się do szkoły gastronomicznej)
    Miło by było gdybyś odezwała się na mój e-mail: bm567@interia.pl

    No i oczywiście zapraszam na mojego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie i kusząco, o tak tak...

    OdpowiedzUsuń
  4. oj ale fajny ten przepis chyba zrobię takie pyszne danie mężowi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Proszę nam wierzyć lub nie ale u nas dziś i wczoraj gościła Tortilla. Bardzo podobna do Waszej:*:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis :)

    Zostałaś wyróżniona :)
    http://angelisiak-bloguje.blogspot.com/2012/11/zabawa-liebster-blog.html

    OdpowiedzUsuń
  7. hehehe i u mnie też zostałaś otagowana :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie jedzonko, tylko z majonezem nie mogę przesadzać;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno wypróbuję ten przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mirago, polecam Ci moczyć przez co najmniej 2 godziny filet z kurczaka w maślance, potem obtoczyć w płatkach i zapiec. Palce lizać. Mięsko będzie obłędnie miękkie i kruche, zaś panierka przyjemnie chrupiąca.
    Twoje tortille wyglądają smakowicie. Wierzę, że były pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale mi narobiłaś smaka :)
    Mąż mnie ostatnio męczy o tortillę,aż muszę mu zrobić, będzie szczęsliwy :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny przepis! I jak apetycznie wygląda!! Aż zrobiłam się głodna... Koniecznie muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.