niedziela, 26 października 2014

Pasztet z cukinii vel. kabaczka

Dziś na zakończenie u mnie sezonu kabaczkowo-cukiniowego przepis na pasztet z cukinii oczywiście bez mięska.


Składniki:

- 2 szklanki cukinii
- 1 mała cebula
- 1 marchewka
- 1 szklanka startego żółtego sera
- 2 szklanki bułki tartej
- 2 jaja
- 1/4 szklanki oleju rzepakowego
- 1 łyżeczka soli
- 1/2 łyżeczki pieprzu czarnego
- 1/2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
- 1/2 łyżeczki majeranku
- 1/3 łyżeczki bazylii
- 1/4 łyżeczka tymianku
- szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej

Przygotowanie:

Cukinię ścieramy na tarce o grubych oczkach i odciskamy z soku. Do tego marchew i ser żółty również starte na tarce. Cebulkę siekamy. Łączymy wszystkie składniki i dokładnie mieszamy. Wykładamy do małej keksówki wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą. Wszystko dociskam.

Pieczemy przez około 50-60 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.


Mi taki warzywny pasztet smakował do pieczywa z dodatkiem chrzanu lub musztardy.

A może Wy polecacie jakieś takie warzywne paszteto-pieczenie?

24 komentarze:

  1. nigdy takiego pasztetu nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moi rodzice mieli tylko podejrzenie, że jest bez mięsa, ale nie wiedzieli z czego jest ;)

      Usuń
  2. ciekawy przepis i z pewnością bardzo apetycznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy przepis, nigdy takiego pasztetu nie miałam okazji kosztować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym spróbowała takiego paszteciku :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeszcze nigdy nie jadłam takiego rarytasu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. nie jadłam, ale myślę, że posmakowałby mi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię pasztety z warzyw. To miła odmiana i doskonały smak:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba warzywny mój pierwszy. Chcę zrobić za niedługo z ciecierzycy.

      Usuń
  8. Niesamowicie wygląda i zapewne tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Jakiś keksik na deser też by się przydał. A jeśli chodzi akurat o ciasto cukiniowe to przepis TUTAJ.

      .

      Usuń
  10. Przepis zapisuję do wykorzystania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jadłam, wykorzystam ten przepis. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo :) Bardzo ciekawy przepis :D Chętnie sama wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kiedys robiłam z selera ,Z cukini pewnie też jest smaczny,muszę wyprobowac

    OdpowiedzUsuń
  14. smacznie wygląda , jeszcze nigdy takiego nie jadłam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.