środa, 15 października 2014

Czerwone diamenty, czyli Jagody Goji

Co pewien czas w mojej kuchni pojawiają się owoce znane jako Jagody Goji. Jest to jeden z produktów mający nadać mojej kuchni bardziej zdrowy charakter. Są w postaci suszonej. Ich zaletą jest szereg właściwości prozdrowotnych, zawierają bardzo dużo witamin i minerałów.

Ja upodobałam sobie stosowanie jagód Goji w różnych deserach, choć można je dodawać do innych dań: do zup, do dań z ryżem, a nawet przyprawianych na ostro. Są też świetnym dodatkiem na śniadanie, wystarczy garść wrzucić do naturalnego jogurtu lub musli z mlekiem. Nadają się również do domowych orkiszowych batonów. Jak poszperacie, to znajdziecie na moim blogu przepisy na nie.
Ostatnio zasmakowały mi jako dodatek do ciast w postaci karmelizowanej. Świetnie przypasowały do kefirowego ciasta ze śliwkami. Cukier wydobył z nich słodki posmak. Pasują też do lodów, ale ze względu na ostatnie przeziębienia w naszym domu, mamy przerwę lodową.

Karmelizowałam je kilka minut z dodatkiem wody i cukru, polecam do tego przede wszystkim brązowy cukier trzcinowy.

Moje jagody Goji pochodzą ze sklepu jagodygoji.info. Tam też istnieje możliwość ich zamówienia.
Mają mieć działanie odmładzające, witalne i przedłużające życie. Czy naprawdę jagody Goji to eliksir młodości? Tego nie wiem, ale mi zasmakowały, zwłaszcza te karmelizowane. Myślę, że każdy może znaleźć dla nich dobre zastosowanie.
 


A Wy do czego używacie czerwonych diamentów? 
- taką też nazwę czasem mają ;)

35 komentarzy:

  1. musiałabym spróbować, bo mnie zaciekawiłaś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja myślałam, że już wszyscy znają Jagody Goji.

      Usuń
  2. Nie jadłam jeszcze suszonych Jagód Goji. Zaciekawiłaś mnie bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jadłam ale dosyć dawno. Fajne określenie - czerwone diamenty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie jakiś promotor wymyślił, ale brzmi przyjemnie ;)

      Usuń
  4. Nigdy nie jadłam jagód goji :) Jestem ciekawa jak smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dużo słyszałam o zaletach zdrowotnych jagód goji, ale szczerze mówiąc nigdy ich nie próbowałam. Chyba muszę to zmienić i koniecznie spróbować tych zdrowych jagódek :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. na pewno świetnie radzisz sobie w kuchni, to widać po Twoich wypiekach, jagody goji dodawałam do owsianki lub jogurtu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Raczej za świetną kucharkę to się nie uważam, wiele rzeczy nie umiem.

      Usuń
  7. Smacznie wygląda.Uwielbiam takie coś.


    _(░(¯`:´¯)░)DZIEŃ DOBRY
    _(░(¯ `•.|/.•´¯)░)
    (░(¯ `•.(█).•´¯)░░(¯`:´¯)░)
    _(░(_.•´/|`•._)(¯ `•.|/.•´¯)░)
    ____(░(_.:._).░(¯ `•.(█).•´¯)░)
    __(░(¯`:´¯)░░(_.•´/|`•._)░)
    (░(¯ `•.|/.•´¯)░░(_.:._)░)
    (░(¯ `•.(█).•´¯)░..
    (░(_.•´/|`•._)░
    ___(░(_.:._)`` _
    ♥ ¯~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥ ~ ♥~
    ♥~♥POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale smakowitości...nigdy wcześniej ich nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co Wy dziewczyny, ja już z 2 lata wcinam ;)
      od czasu do czasu oczywiście

      Usuń
  9. Jagód Goi nigdy nie używałam w kuchni, za to często sięgam po suszoną żurawinę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jadłam suszone, ale mi nie smakowały. Myślę, że w postaci karmelizowanej bym je bardziej polubiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karmelizowane są słodziutkie, reszta smaków już nie jest tak wyraźna.

      Usuń
  11. alez bym zjadła takie ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię i to bardzo :) Najczęściej dodaję do owsianki, jaglanki czy koktajli.

    Pozdrawiam :) uroczy blog

    OdpowiedzUsuń
  13. jak tu smakowicie :) lubię takie pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam teraz chętkę na pieczone jabłka z Jagodami Goji, ale czasu mi brakuje dosłownie na wszystko.

      Usuń
  14. Słyszałam o nich i jestem ciekawa ich smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W smaku znaleźć można kilka nut od słodkości do lekkiej cierpkości ;)
      Dlatego nadają się do tak wielu potraw.

      Usuń
  15. Zazwyczaj jadam je w owsiance albo wrzucam trochę do herbaty ,gdy napęcznieją wyjadam łyżeczką

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nigdy nie zawitały do mojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.