czwartek, 30 października 2014

Chia... nasiona chia w kuchni

Nasiona szałwii meksykańskiej zwane inaczej nasionami chia są dla mnie nowością w kuchni, ale nie miałam problemu, aby znaleźć dla nich odpowiednie zastosowanie. Uważa się je za bardzo zdrowe ze względu na zawarte w nich nienasycone kwasy tłuszczowe, w tym omega-3 oraz przeciwutleniacze. Moje pochodzą z nasionachia.pl.

Jeśli chodzi o możliwości wykorzystania nasion chia w kuchni to jest ich naprawdę mnóstwo. Od zwyczajnego dodawania do swojego ulubionego musli czy jogurtu naturalnego, przez pieczywo wypiekane z ich dodatkiem, po sałatki i sosy nimi udekorowane.


Ja skusiłam się na dodanie ich także do domowych słodkich przekąsek. Wystąpiły jako zdrowy dodatek w domowych sezamkach. Są bardzo łatwe do zrobienia, więc na pewno w ciągu kilku dni wrzucę przepis i na bloga.

Posypałam nimi też przygotowaną na ciepło kaszkę mannę ze śliwką i cynamonem. Prosty przepis wzbogacony dodatkowym składnikiem.


Dla mnie smakowo są neutralne, a ziarenka są tak maleńkie, że w niczym nie przeszkadzają przy jedzeniu. Oczywiście nie należy spożywać ich w bardzo dużych ilościach na sucho, bo mają właściwości zatrzymywania wody. Można je również spożywać podobnie jak siemię lniane uprzednio moczone w wodzie albo w połączeniu z roślinnym mlekiem, wtedy powstanie coś w rodzaju zdrowego puddingu.


Znacie? Do czego je dodajecie?

25 komentarzy:

  1. Te ciasteczka wyglądają na prawdę pysznie ;) Sama postaram się niedługo takie przygotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Są takie niepozorne, ale warto je mieć w swojej kuchni.

      Usuń
  3. Dla mnie również będzie nowość , muszę koniecznie zakupić i wypróbować !!!

    OdpowiedzUsuń
  4. oj jak ja uwielbiam takie sezamki!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie domowe smakują mi najlepiej, a teraz w wersji zdrowszej ;)

      Usuń
  5. mam je i bardzo polubiłam, włączyłam je do kuchennych must have :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sezamki wyglądają mega kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę je dodać do przepisów :)
    Zapraszam do mnie w wolnych chwilach http://blueberryloves.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam o tych nasionach.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwsze słyszę ale wyglądają super szczególnie na tych sezamkach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Musze je wypróbować u siebie w kuchni. No i czekam na przepis na te ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie domowe sezamki to bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. czekam na przepis na domowe sezamki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam tych ziarenek.Czekam na przepis na sezamki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.