poniedziałek, 27 października 2014

Świat w kamerze na co dzień

Jeśli chodzi o mnie, to ja mam wrażenie, że kamera mnie nie lubi i wyglądam na wszelkich nagraniach nienaturalnie. Ale dziś nie o filmowaniu imprez rodzinnych, a o kamerach mających zagwarantować większe bezpieczeństwo.




Mój brat mieszka w Londynie, tam zdaje się być więcej kamer niż mieszkańców. Można powiedzieć, że monitoring podażą za nim przez cały dzień. Dzięki takiej skali udaje się w Anglii wykryć wielu sprawców przestępstw. W Polsce kamer przemysłowych jest o wiele mnie, ale ciągle ich przybywa.

Ostatnio moja siostra była zmuszona zamontować kamerę na swoim nowopowstającym domu, pomimo zamontowanego już wcześniej alarmu. Niestety każdy brak prądu, a nawet przebiegająca myszka w domu, powodowała włączenie się sygnału alarmowego. I w tym momencie była konieczność natychmiastowego podjechania i sprawdzenia sytuacji. Mając teraz podgląd z kamery można spokojnie wyłączyć alarm zdalnie, a podjechać już na spokojnie w wolnej chwili. 



Gdzie jest jeszcze monitoring potrzebny? Przedszkole nasze na razie posiada jedną kamerę wychodzącą na podwórko. W planie jest montaż dodatkowych w korytarzu. Mam jednak nadzieję, że będą lepszej jakości niż ta kamerka na ogród. Widziałam z niej obraz, widać postacie, ale nikt nie jest do rozpoznania. Mógłby tam pojawić się przysłowiowy bandzior w kominiarce, a i tak nie dałoby się tego zauważyć. Technologia idzie do przodu i sprzęt analogowy zamienia się na cyfrowy, tak jest też powoli z monitoringiem.

Ze względu na bezpieczeństwo i ochronę mienia jestem za kamerami, ale szpiegostwo to już raczej skutek uboczny rozwoju technologii.

Więcej informacji znajdziecie na stronie monitoruj.pl, oprócz poradników o kamerach i monitoringu można skorzystać z oferty sklepy.
https://monitoruj.pl


A jak Wy myślicie? Wszędobylski monitoring to dobry pomysł?

22 komentarze:

  1. ja niedługo będę musiała rozglądnąć się za jakimś dobrym monitoringiem, zawsze to daje większe poczucie bezpieczeństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że w dzisiejszych czasach bez monitoringu obejść się nie można.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz więcej miast jest monitorowanych, nawet tych małych.

      Usuń
  3. Są miejsca, w których monitoring nie jest wskazany, ale na ogół jestem za ;) Kamera w szkole/przedszkolu- super pomysł, szczególnie na korytarzach ;) Kamera w samochodzie- też ekstra, teraz tyle wypadków, że takie nagranie to dobry dowód :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się ogląda te filmiki w necie nagrane kamerami samochodowymi, to rzeczywiście ma się wrażenie, że się przydają.

      Usuń
  4. niestety czasem i monitoring zawodzi, choć nie da się ukryć, że w tych czasach jest niezbędny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monitoring wymyślił człowiek, więc i on jest w stanie wymyślić coś, co go ominie :/

      Usuń
  5. monitoring naprawdę poprawia bezpieczeństwo. Miałam we wrześniu praktyki w gimnazjum, do którego sama uczęszczałam będąc brzydką, pryszczatą nastolatką. Odkąd zamontowali kamery w mojej byłej szkole jest tam naprawdę spokój i porządek, nie do pomyślenia są harce, które działy się tam za mojej młodości (np. rzucanie w nauczycieli mlekiem).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W gimnazjach, to musowo powinny być na korytarzach itp.

      Usuń
  6. ja na szczęście nie muszę martwić się monitoringiem... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. u nas by sie monitoring przydał :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja akurat mieszkam w małym bloku ogrodzonym bramą, więc nam monitoring raczej nie będzie przydatny :) Ale jakbyśmy mieszkali w domku, to pewnie byśmy pomyśleli nad tym :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że o tym piszesz. To bardzo istotne w dzisiejszych czasach..

    OdpowiedzUsuń
  10. Bezpieczeństwo swoje oraz rodziny,to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dla niektórych to jest potrzebne, dla bezpieczeństwa a dla innych to ich kaprys wg mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie można przesadzać, że na każdym kroku będzie towarzyszyć nam kamera.

      Usuń
  12. ja mam hopla na puncie bezpieczeństwo.. za dużo kryminałów, horrorów i innych bij zabij...

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba dobrze, że w życiu z 2 horrory tylko przeczytałam.

      Usuń
  13. moim zdaniem bardzo dobry..... bo np moje auto stało na parkingu i jak wrociłam patrze a tu pęknieta lampa i oczywiscie nikogo winnego poprosiłam o pokazanie nagrania z monitoringu miejskiego bo parking nie był strzeżony i tym sposobem dowiedziałm sie kto mi stuknoł auto:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.