niedziela, 29 września 2013

Ciasto kakaowe z cukinią - przepis.

U mnie w tyn roku na ogrodzie najbardziej obrodziły cukinie i kabaczki, dlatego jemy je chyba w każdej postaci. Najczęściej wykorzystuje je do leczo. Ale była już cukinia faszerowana, cukinia w bułce, robiłam ją w occie, była konfitura z cukinii i placki.
Dziś kolejny przepis z tego warzywa, a mianowicie:


Ciasto kakaowe z cukinią






Składniki:

- 2 jajka
- 1/2 szklanki cukru
- 1 szklanka cukinii (startej ze skórką na średniej tarce)
- 1 łyżka kakao
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 1/2 szklanki mąki
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1/3 szklanki oleju rzepakowego (u mnie Rapso od Świadome Odżywianie)
- rodzynki, morele, żurawina (u mnie Kresto od Świadome Odżywianie)



Przygotowanie:
 
Ubijamy pianę z białek. Dodajmy cukier i dalej miksujemy.
Dodajemy żółtka i olej, dalej miksujemy. Dodajemy mąkę, proszek do pieczenia, kakao, cynamon i miksujemy.
Następnie wrzucam cukinię oraz bakalie. Mieszam drewnianą łyżką.

Wlewam ciasto do małej keksówki wysmarowanej tłuszczem i obsypanej bułką tartą.


Piekę około 45-50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C.

A co u Was na deser dziś będzie?

19 komentarzy:

  1. Nie spodziewałam się takiego połączenia! Chyba nigdy bym na to nie wpadła!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi smaka narobiłaś..ciasto wygląda pysznie..
    ale jak myślę o leczo...jejku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie spodziewałam się, że z cukinii można stworzyć takie cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. została mi jeszcze jedna niewykorzystana cukinia, już chyba wiem jak ją spożytkuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie bym wpadła na kawkę i to pyszne ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  6. też maltretuję cukinie na wszystkie sposoby ale na słodkości nie wpadłam ;)
    za to w zamrażarce mam zapas leczo na najbliższy rok ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda super:)
    zapraszam do siebie:) http://swiatdzikuski26.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale świetne ciasto,smaczka narobiłaś,i też muszę skorzystać z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.