niedziela, 29 czerwca 2014

Zupa czereśniowa

Dziś danie sięgające do smaków mojego dzieciństwa. Podobną zupę robiła moja mama: Zupa czereśniowa.



Składniki:

- czereśnie
- śmietanka 30%
- cukier
- makaron


Przygotowanie:

Czereśnie płuczemy i drylujemy. Przekładam do garnka i zalewam wodą tylko do wysokości owoców. Dodaję cukier. Gotuję na małym ogniu do miękkości. Na koniec dodaję śmietankę. Ewentualnie można zagęścić mąką. Tak przygotowaną zupę podaje z makaronem.


I takie pytanie do Was. Znacie taką zupę?

34 komentarze:

  1. niestety nie lubię żadnych owocowych zup. Nie lubię nawet kompotów, tylko wyciskane soki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kompoty to u mnie mąż bardzo lubi, ja niekoniecznie.

      Usuń
    2. ja tez zup owocowych nie lubie ale kompooty tak:)

      Usuń
  2. Szczerze to nie przepadam za takimi smakołykami. :/

    Zapraszam na pierwszy post Cooking :D
    Oraz na rozdanie :).
    ~Szyszunia
    http://szuszunia-photography.blogspot.com/2014/06/cooking-with-szyszunia-grill-part1.html

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie w domu nigdy nie gotowało się owocowych zup. Pierwszy raz jadłam taką w przedszkolu i to nie za miłe wspomnienie. Po prostu ich nie lubię, a jeszcze makaron w tym- uhh, nie dla mnie ;p Chociaż wygląda bardzo smakowicie :p

    OdpowiedzUsuń
  4. ja bym chyaba nie umiał zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju...zupa mojego dzieciństwa. OWOCOWA :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie mojego też ;)

      Usuń
    2. Wniosek jest taki, że chyba jesteśmy starsze niż przęcietny czytelnik Twojego bloga. Bo za naszych czasów owocówka to było COŚ!

      Usuń
    3. Właściwie to masz racje, wtedy nawet fast foodów nie było.

      Usuń
  6. moja mama robiła kiedyś zupę owocową ale chyba z wiśni, niestety mnie też owocowe zupy nie smakują

    OdpowiedzUsuń
  7. zup owocowych nie jadam jakoś nigdy nie było okazji a czereśnie uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba się skuszę, nigdy nie jadłam zupy w takim wydaniu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. średnio lubię zupy owocowe, ale ta wygląda apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam takiej zupy. Chętnie bym jej spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. pierwszy raz spotykam się z taką zupą! :P Jednak chyba wolę zupy warzywne :) Na miniaturce wyglądało to jak proteza jakaś :D hehe :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam dokładnie takie samo skojarzenie! :D

      Usuń
    2. He, he... ale widok i tak zachęcił do kliknięcia w link :D

      Usuń
  12. Ja nigdy zup owocowych nie jadłam, ale ta w Twoim wykonaniu wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. kojarzy mi się z upalnymi dniami w dzieciństwie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie jadłam podobnej zupy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Smakowicie wygląda. Chyba tylko raz jadłam zupę owocową.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie jedliśmy takiej w domu i jakoś mnie odrzuca od owoców i makaronu :) Ale mój mąż często zjada takie cuda a córka je uwielbia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię jeszcze truskawki z makaronem, ale to już bez gotowania.

      Usuń
  17. Nigdy nie robiłam, pyszna musi być :)

    OdpowiedzUsuń
  18. No, no narobiłaś nam smaku! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie jadłam ale chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.