czwartek, 5 czerwca 2014

Kropki - łączymy

Dziś z serii Kącik Zabawy i Edukacji temat: początki grafomotoryki. Poćwiczymy rysowanie, a dokładnie łączenie kropek.



Są to ćwiczenia odpowiednie dla maluszków zaczynających rysować oraz dla dzieci jak moja córka, która nie lubi rysowania.

Na początek wystarczy kartka i dwie kropki. Zadanie dziecka to ich połączenie. Odległość też powinna być niewielka. Następnie rysujemy w taki sposób kropki, by łączyć je w poziomie, pionie, a na koniec i w skosie.



Gdy dziecko nabierze już trochę wprawy, to można łączyć kropki, by tworzyły jakiś obrazek.


Dalej korzystamy też z gotowych szablonów z kropkowanymi obrazkami i szlaczkami.





Co ćwiczymy?
Precyzję ruchu, ułożenie ręki. Są to podstawy do późniejszej nauki pisania.

http://miraga80.blogspot.com/search/label/K%C4%85cik%20Zabawy%20i%20Edukacji


Lubią Wasze dzieciaki rysować? Pewnie tak.

26 komentarzy:

  1. Rewelacja pomysł dla malucha na zabawę :

    OdpowiedzUsuń
  2. pamiętam, że sama też w dzieciństwie łączyłam kropki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pamiętam, ale takie z liczbami, co w jakiej kolejności połączyć ;)

      Usuń
  3. świetny pomysł na zabawę połączoną z nauką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. P{amiętam taką zabawę z dzieciństwa

    OdpowiedzUsuń
  5. Super pomysł na dobra zabawę i ekstra naukę.

    OdpowiedzUsuń
  6. skąd ty czerpiesz pomysły na takie zabawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z potrzeby, z internetu. A kropki podsunęła nam nasza logopeda, gdy w zeszłym roku zaczynaliśmy...

      Usuń
  7. Ja na szczęście ze swoimi dzieciami tego kłopotu nie miałam, na razie..., bo jeszcze nie wiem, jak z najmłodszą córcią będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A moja córka uparcie nadal nie chce nic rysować i malować, wszystko tylko w formie ćwiczeń.

      Usuń
  8. Łączenie kropek - super zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pamiętam, że jak byłam mała to lubiłam zadania właśnie związane z łączeniem kropek ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam tę zabawę, lubiłam ją ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super zabawa ale moja mała jeszcze nie potrafi tego robić :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Moja córeczka niestety nie lubi rysować, więc takie kropeczki to chyba dobry pomysł, na pewno wypróbujemy / jutro / :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas to był właśnie początek, choć nawet i na to nie miała ochoty.

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Ona w ogóle ma ciemniejszą karnację, zresztą jak i reszta rodziny. Tylko na razie blond włoski ją wyróżniają od nas ;)

      Usuń
  14. Lubiłam łączenie kropeczek :D

    OdpowiedzUsuń
  15. moja starsza córka strasznie lubi takie rzeczy z młodszą bywa różnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja nie bardzo lubi. Teraz udaje mi się jedynie wyznaczyć zadanie i ona robi od do i nic poza tym.

      Usuń
  16. Pamiętam, jak byłam dzieckiem, uwielbiałam tego typu zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie Karmelek ma dziwnie z rysowaniem... Raz uwielbia, raz za nic w świecie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.