niedziela, 1 czerwca 2014

Babki cytrynowe yerba mate/kakao

Ostatnio trochę kombinuję z mini babkami i tak tym razem przepis na  
Babka cytrynowa z yerba mate i Babka cytrynowa z kakao.



Składniki:

- 1 1/3 szklanki mąki
- 3/4 szklanki cukru
- 4 jajka
- 200g margaryny
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżka jogurtu

Dodatki:
- sok z połówki cytryny
- 1 łyżka kakao
- 2 łyżeczki zmielonej yerba mate (u mnie Yerba Mate Amanda Limon)
- 2 łyżki zaparzonej yerba mate
- rodzynki


Przygotowanie:

Miksuję margarynę z cukrem. Dodaję jajka, mąkę z proszkiem do pieczenia i jogurt. Dokładnie miksuję wszystko razem. Oddzielam 1/3 ciasta. Do 2/3 dodaję sok z cytryny i rodzynki, wszystko dokładnie mieszam. Resztę ciasta dzielę dodatkowo na pół. Do jednej części dodaję kakao, a do drugiej yerba mate. 
Do dwóch foremek najpierw nakładam na środek ciasto kakaowe, a do kolejnych z yerba mate. Na to wykładam resztę ciasta (część cytrynowa).


Piekę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C około 30 minut (do suchego patyczka).


Talerzyk porcelanowy od extraprezenty.pl

Jak Wam się podoba? Wyszły całkiem smaczne.

24 komentarze:

  1. Fantastycznie wygląda ten wypiek ;) W sam raz do niedzielnej kawusi ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Yerba mate piję, ale babki z jej dodatkiem jeszcze nie jadłam :) Koniecznie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja zaczęłam od babek, z piciem u mnie gorzej na razie.

      Usuń
  3. Ale masz pomyslowe foremki do babek
    Też tworzę różne kombinacje babkowe
    Bo babki są proste w wykonaniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Foremki są świetne, dodatku z powłoką nieprzywierającą.

      Usuń
  4. Szkoda, że akurat nie mam yerba mate, bo zrobiłabym takie babeczki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciasta z yerba mate jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też pierwszy raz, ale mi zasmakowały i mężowi też.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Następnym razem zrobię jeszcze do nich lukier cytrynowy.

      Usuń
  7. Dawno piekłam babki takie, muszę to nadrobić, smaku mi narobiłaś teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. smacznie wyglądają te babki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jejku, nie kuś pysznościami :(

    OdpowiedzUsuń
  10. O kurtcze, nawet nie wiedziałam ze Yerbe można stosować do pieczenia babeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow, takiego zastosowania yerba mate jeszcze nie znałem, a myślałem, że widziałem już wszystko :) Koniecznie trzeba wypróbować te pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  12. O kurczę! Yerba mate w takiej odsłonie to ja jeszcze nie widziałam. Na pewno sprawdzę!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.