środa, 19 października 2016

QUIZ, Gdzie raki zimują?

Moja 6-latka coraz bardziej przekonuje się do gier, ostatni weekend co rusz podsuwała mi jakieś kolejne pudełka. Dlatego też chętnie sięgnęłam po kolejną pozycję. Tym razem to QUIZ Gdzie raki zimują? od Granna.









Cena: 19,99zł
Seria: Gry Podróżne
Wydawnictwo Granna






Quiz zawiera pytania z różnych dziedzin. Do każdego pytania są podane trzy odpowiedzi - jedna prawidłowa i dwie nieprawidłowe. Gry wzbogacają słownictwo dziecka, atrakcyjny sposób przekazują wiedzę z biologii, geografii, literatury i innych dziedzin.

Zawartość pudełka:

- 45 dwustronnych kart z pytaniami,
- plansza,
- 4 figurki raków,
- 4 podstawki,
- instrukcja.

instrukcja gry Gdzie raki zimują?


Moja opinia:

Na grę składa się mała prostokątna plansza. Jest gruba i sztywna, więc i wytrzymała. Do tego pionki-raki dla czterech graczy. 

A do wszystkiego 45 kart, na których znajduje się 270 pytań z trzema odpowiedziami, w tym z jedną prawidłową. Pierwsze pytanie na każdej karcie jest z kategorii łatwych, czyli takich, na które podczas naszej gry, odpowiada moja córka. Ja natomiast odpowiadam na pytanie ostatnie. Takie ustaliłam dla nas zasady, ale z wiekiem myślę, że moja córka będzie mogła już odpowiadać na trudniejsze pytania. Gra więc rozwojowa.


Pytania są napisane pogrubioną czcionką, więc moja córka czyta je sobie sama. Niedawno w naszej nauce czytania przeszła z dużych liter na małe i czyta dosłownie co się da. Nie zawsze jednak ze zrozumieniem. Dlatego tu pozwalam jej czytać samemu, bo aby dobrze odpowiedzieć na pytanie, musi je zrozumieć. Więc się mocno skupia. Czasem czyta odpowiedzi, czasem odpowiada sama.

W kontekście nauki gra poszerza ogólną wiedzę dziecka. Poznaje ono prawidłowe odpowiedzi na pytania łatwiejsze, na które samo odpowiada i na trudniejsze, na które odpowiada na przykład dorosły. Jeśli coś jest niezrozumiałe, to na bieżąco wyjaśniam jej trudniejsze pojęcia. 


A więc oprócz zabawy gra uczy, a u nas córka dodatkowo ćwiczy płynność czytania oraz czytanie ze zrozumieniem. Dodatkowo dziecko zapoznaje się z formą testu.

Miałam obawy, czy córce spodoba się taka gra wiedzowa. Ale okazało się, że ją lubi i wielką radość sprawia jej moment, w którym kończy czytać pytanie/odpowiedzi i zna prawidłowe rozwiązanie. 

Jest to gra z serii podróżnych, dlatego znajduje się w mały pudełku, które spokojnie można zabrać na każdy wyjazd albo zwyczajnie w odwiedziny do babci. 

Wpis w ramach Akcji:
Jakie inne gry dla dzieci typu Quiz polecanie.

12 komentarzy:

  1. My też bardzo często gramy w planszówki,ale z quizem jeszcze nie,musimy spróbować :)

    Zapraszam do siebie http://recenzje-produktow-oczami-kobiety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. sama lubię gry planszowe :) jeśli chodzi o dzieci to uważam że jest to super sposób aby spędzać z nim czas, lepsze od tv czy też komputera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubiłam zawszę takie gry, a moją córkę powoli zaprzyjaźniam coraz bardziej.

      Usuń
  3. Jak widać jest dostępnych sporo ciekawych gier dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. gdy byłam dzieckiem grałąm w masę tego typu gier :-)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie zabawy to ja lubię... nauka poprzez zabawę :O)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przede wszystkim nauka poprzez zabawę! To jest to!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.