czwartek, 13 października 2016

Klocki Canoe - Pamięć: wzrokowa, słuchowa...

Klocki drewniane chyba każdemu kojarzą się z zabawą, układaniem zamków, wież i innych budowli. Klocki, o których chcę Wam dziś napisać, mogą służyć także do tego, ale są przede wszystkim świetną pomocą do rozwoju pamięci wzrokowej i nie tylko. Mowa tu o produkcie marki Oliwka:
Klocki Canoe - Pamięć.





marka Oliwka

Zestaw złożony z 20 klocków i specjalnie przygotowanych plansz oraz czarnej zasłonki.







Moja opinia:

Karty z wzorami umieszcza się w specjalnym drewnianym stojaku. Jest stabilny i od razu można tam umieścić kilka kart. Dziecko przez kilka sekund obserwuje wzór, a następnie zasłaniamy go czarną zasłonką. U nas córka sama mówi, kiedy mogę już zasłonić. No i wtedy zaczyna się układanie.



Na koniec sprawdzenie, czy klocki zostały właściwie ułożone.

Jeszcze amatorski film, jak to wygląda w praktyce.


Zestaw do pamięci i trudniejsze plansze to także dobra zabawa, i ćwiczenia dla dorosłych. Ja, aby zachęcić córkę do ćwiczeń, wykonywałam je z nią na zmianę i powiem Wam, że wcale nie było łatwo. Taka zabawa ćwiczy pamięć wzrokową, spostrzegawczość i oczywiście wpływa na koncentrację uwagi. Dziecko musi zapamiętać nie tylko kolor klocków, wzór na nich, ale też dokładne ich ułożenie. Samych plansz jest 30 o różnym poziomie trudności. Klocki można odwzorowywać na płaszczyźnie, ale można je także układać przestrzennie. Do tego wszystkiego też konieczna jest precyzja, czyli rozwój małej motoryki.

Jednak to nie wszystko, co robiliśmy z tym zestawem. Taki komplet klocków wykorzystałam też chętnie do sekwencji słuchowej. Jak się okazuje zestaw do ćwiczenia pamieć wzrokowej równie dobrze nadaje się do rozwijania pamięci słuchowej. Jedno i drugie przydaje się podczas czytania, a tę czynność wciąż przecież jeszcze doskonalimy.

Sekwencje słuchowe bazujące na kilku kształtach i tych dwóch kolorach wcale nie są takie łatwe, jakby się to mogło wydawać na początku. Tu krótki film z początków naszej przygody słuchowej.



Klocki są drewniane, dobre jakościowo. Całość zamknięte w wygodnym pudełku, także drewnianym.

Oczywiście klocki mogą też służyć do spontanicznej zabawy, choć tu przydałoby się ich znacznie więcej. Dlatego w jednym z kolejnych wpisów pokażę Wam jeszcze więcej klocków Canoe. Natomiast Zestaw Pamięć jak nic zasługuje na miano zabawki edukacyjnej, która może być przeznaczona dla dzieci z deficytami, ale także dla każdego dziecka jako stymulacja do prawidłowego rozwoju. 

A jak Wam podobają się takie klocki?

20 komentarzy:

  1. :)BARDZO Ciekawe i rozwijające te zabawy z klockami)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna sprawa, bardzo ciekawe klocki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ooo to dość skomplikowane, wymaga skupienia i pamięci

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajna sprawa :) sama lubiłam tego typu układanki z klocków jak byłam dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja- zapamiętam ich nazwę, będą jak znalazł pod choinkę gdy wpadnie do mnie cała rodzina :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne te klocki, coś dla mojego bąbla.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe te klocki. Muszę kupić takie mojej córce:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne klocki, z pewnością spodobałyby się mojemu synowi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super :D Kupię takie mojemu chrześniakowi :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawe. Podobaja mi się i wygladaja na naprawde dobre jakościowo.

    OdpowiedzUsuń
  11. Szukam właśnie ciekawych pomocy dla pierwszaków :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.