piątek, 3 kwietnia 2015

Zapiekana kanapka z serem, pesto pietruszkowym i sosem musztardowym

Dziś śniadanie bez mięska i nieco zdrowsze:
Zapiekana kanapka z serem, pesto pietruszkowym i sosem musztardowym


Składniki:

- 2 kromki chleba
- pesto pietruszkowe (natka pietruszki, ząbek czosnku, łyżeczka soku z cytryny, pestki dyni, oliwa z oliwek, sól, czarny pieprz)
- plaster sera żółtego
- plaster pomidora
- sos musztardowy Reypol

Przygotowanie:

Z kromek chleba usuwam skórki. Przygotowuję w blenderze pesto pietruszkowe, u mnie tylko lekko zmiksowane. Smaruję jedną kromkę pesto. Na drugą kromkę nakładam sos musztardowy Reypol.  
[opinia: Sos ma gęstą, zwartą konsystencję. Ma ładny, intensywny kolor. W składzie kurkuma, która dodatkowo go podkreśla. Jest też bardzo wyrazisty w smaku, dzięki czemu kanapka nie jest mdła. Dobry dodatek do kanapek lub pieczonych mięs oraz kiełbasek.]

Kładę do środka plaster sera żółtego oraz plasterek pomidora. Zamykam i zapiekam kanapkę w opiekaczu do uzyskania złocistego koloru. Nie przejmuję się też wyciekającym serem. Wierzch można posmarować ketchupem lub sosem.

A co u Was na śniadanie? Ja przemyciłam do kanapki trochę zdrowych składników ;)

17 komentarzy:

  1. jak zrobic takie przypieczone paski ? na chlebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to zależy od opiekacza, mój robi trochę inne "wzorki"

      Usuń
    2. Ja mam opiekacz typu Panini właśnie z takim wzorem.

      Usuń
  2. tez sobie robie takie kanapeczki na grilu elektronicznym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. podoba mi się to co włożyłaś do kanapki, ja przeważnie wkładam tylko szynkę i ser, ewentualnie pieczarki lub paprykę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki standard też często jem na szybko, ale szukam też sposobów na przemycanie pewnych składników w jedzeniu dla mojej córki.

      Usuń
  4. smaka mi narobiłaś, mniam mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda smakowicie. Nawet nie wiedziałam, że Reypol ma w swej ofercie taki sosik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pyszności, dziś u mnie też takie kanapeczki królują ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy ten sos :) Kanapki pewnie były wyborne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Już się zrobiłam głodna :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój mąż uwielbiam musztardowe sosy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziś u nas był makaron z pesto.. uwielbiamy, a kanapki wyglądają wyśmienicie!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to dopiero z różnymi pesto się "rozwijam" ;)

      Usuń
  11. Pychota! Aż się głodna zrobiłam ;o)

    OdpowiedzUsuń
  12. to pesto muszę zrobić koniecznie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.