środa, 1 maja 2013

Muffiny z płatkami róży w cukrze - przepis.

Jak już mówiłam na FB u mnie dziś zimno i pochmurno, więc na osłodę dnia postanowiłam zrobić:

Muffiny z płatkami róży w cukrze



Są to moje pierwsze Muffiny w życiu, więc nie krytykujcie zbyt mocno :)
Przepis na ciasto pochodzi z bloga Makapako TUTAJ.


Składniki:

- 2 szklanki mąki
- 1/2 szklanki cukru
 - 1 łyżeczka proszku do pieczenia
 - 1/2 łyżeczki sody
 - szczypta soli
 - 2 jajka
 - 1/2 szklanki oleju
 - 1 szklanka mleka

Nadzienie:

 - Płatki róży w cukrze (u mnie od firmy Polska Róża)



- ewentualnie gorzka czekolada

Przygotowanie: 

W jednej misce mieszam wszystkie sypkie składniki, w drugiej płynne. Do suchych dodaje płynną masę i mieszam.
Z racji, że nie posiadam specjalnej formy do muffinek użyłam jedynie papilotek. By były stabilniejsze użyłam ich podwójnie. I tak wlewam około łyżki ciasta do foremki. Na to nakładam płatki róży w cukrze. I znowu łyżka ciasta.



Można też powtykać w takie babeczki gorzką czekoladę. Z obawy, by mi nic nie wypłynęło napełniłam foremki tylko do połowy, pewnie dlatego nie wyrosły zbyt wysoko.


Piekłam dokładnie 20 minut w piekarniku nagrzanym do 190 st. C. Najlepiej sprawdzić patyczkiem, czy ciasto już jest suche.



Jak dla mnie i mojej córci wyszły bardzo dobre. Nadzienie różane świetne. Na pewno skorzystam jeszcze z tego przepisu, choć może najpierw zaopatrzę się w jakieś specjalne formy, może silikonowe.



A jak u Was wygląda dzisiejsza Majówka? Świętujecie?

21 komentarzy:

  1. ciekawe - nie wiedziałam, że są płatki róży w słoiczku :)
    pasjekaroliny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dzisiaj również zrobiłam muffinki:) Z tym, że moje są z orzechami, rodzynkami i skórką pomarańczową:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno pyszne, lubię takie dodatki.

      Usuń
  3. Nie zachęcaj kochana nie zachęcaj.
    Ps. Wyglądając cudnie do kawusi chętnie bym choć jedno zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też mam dziś muffiny ^^ Ale czekoladowo kokosowe :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to moje pierwsze, ale na pewno pojawią się kolejne już z innymi dodatkami.

      Usuń
  5. Mniam, wyglądają bardzo apetycznie :)
    Muszę się rozglądnąć za tymi płatkami róży w cukrze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oo kurde napewno pysznie smakują

    OdpowiedzUsuń
  7. aż mi ślinka leci gdy oglądam te zdjecia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepysznie wyglądają, ja ostatnio robiłam z jagodami i czekoladą. Do muffinek można dodać praktycznie wszystko i tak są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszności u Ciebie mmmm.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. a widzisz! a ja właśnie myślę w jakiej odsłonie zaprezentować swoje płatki róży :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślałam o jakiś bułeczka, ale może jeszcze zrobię.

      Usuń
  12. Z płatkami róży? :D Brzmi nieźle i pysznie wygląda. ;p

    OdpowiedzUsuń
  13. u mnie wczoraj były drożdzowe rogale z płatkami róży:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jaki i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.