niedziela, 13 kwietnia 2014

Placki na tortillę

W końcu zrobiłam własne pszenne placki na tortillę.


Składniki:

- 2 szklanki mąki pszennej
- 150ml gorącej wody
- 2 łyżki oleju
- szczypta soli


Przygotowanie: 

Mąkę z solą zalewamy gorącą wodę. Dodajemy olej i mieszamy łyżką. Gdy trochę ostygnie, zagniatamy ciasto.  Dzielimy je na około 6 części i cienko rozwałkowujemy. Smażymy każdy placek z obu stron na suchej patelni z powłoką nieprzywieralną.


Resztę (nuggetsy, warzywa, sos czosnkowy) przygotowujemy zgodnie z przepisem, o którym pisałam w poście Tortilla z nuggetsami.

 


Wyszły całkiem smaczne i na pewno moje domowe placki mniej kosztowały niż te kupne.


Myślę, żeby jeszcze spróbować je zrobić z mąki kukurydzianej. A Wy macie swój sprawdzony przepis, czy korzystacie z gotowców?
 

23 komentarze:

  1. o kurcze teraz mam niezłego smaka, zachowam sobie przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, my zawsze kupujemy ale będę musiała spróbować twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam tortille ,ale placki kupuję gotowe;*

    OdpowiedzUsuń
  4. tez robię placki sama jak mam czas:) ale nie wychodzą mi tak idealnie jak Tobie;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie są idealne, ale wcale takie nie muszą być.

      Usuń
  5. Ja nie umiem zrobić taki placków więc zawsze kupuje gotowce :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kupowałam do tej pory, ale teraz już nie będę mieć problemu, że nie mogę zrobić, bo placków zapomniałam kupić. A wykonanie proste.

      Usuń
  6. zawsze chciałam takie zrobić ale jakoś nie miałam weny:) przepis zapisany wykorzystam:) go w najbliższej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie robiłam placków samodzielnie- najwyższa pora ;) Dzięki za przepis ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. fajnie Ci wyszła tortilla, a ten kurczak w panierce świetnie wygląda, aż mam ochotę go zjeść :D

    OdpowiedzUsuń
  9. za gotowcami nie przepadam więc zawsze robię tylko zamiast oleju dodaje smalec i trochę proszku do pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam te przepisy ze smalcem, ale ja nie używam akurat.

      Usuń
  10. A jak z elastycznością? Szybko obsychają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście trzeba uważać, by zbyt długo ich nie smażyć. Ale gotowe pod ściereczką, to i na drugi dzień się nawet nadają tak samo.

      Usuń
  11. Sopiowałam przepis, bo chętnie go wypróbuję :) Do tej pory zawsze kupowałam gotowe, ale od dłuższego czasu szukałam jakiejś alternatywy, żeby zrobić wszystko samej od podstaw :) Ale ciężko było mi się zdecydować na niesprawdzone przepisy. A tak, już mam :) Dzięki wielkie!:*

    OdpowiedzUsuń
  12. ja zawsze kupuje gotowe, ale muszę kiedyś zrobić własne ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. no no, wspanialy pomysł
    lubie tortilę.ale zawsze placki kupowałam gotowe

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mam takiego przepisu, spaliłam...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.