piątek, 27 kwietnia 2018

Kolorowe Jeziorka Dolny Śląsk - pomysł na Majówkę

Na zbliżający się długi weekend mam już plany. Będzie to wyjazd w polskie góry, w których jeszcze nie byliśmy, liczę na ciekawe widoki i szlaki. Czekajcie na relację na Instagramie. Natomiast dla Was polecam inną atrakcję z mojego województwa. Są to Kolorowe Jeziorka, które sama niedawno odwiedziłam. Szlak na nie znajduje się w Wieściszowicach (powiat kamiennogórski) w Rudawach Janowickich. Myślę, że to świetny pomysł na Majówkę.

Na początek dojazd. Mnie nieco wyprowadziła początkowo nawigacja w pole, ale teraz mogę powiedzieć, że dojazd nie jest skomplikowany. Jadąc z Jeleniej Góry kierujemy się na Bolków, po minięciu Radomierza skręcamy w prawo na Marciszów (droga nr 328). Na tej trasie czekamy na skręt w prawo, powinna pojawić się tabliczka z drogowskazem na Kolorowe Jeziorka. Dojeżdżamy do wsi Wieściszowice, tak za sprawą małych tabliczek informacyjnych bez problemu dojeżdżamy do parkingów. Alternatywną drogą jest przejazd przez Janowice Wielkie i Miedziankę.

Parking znajduje się tuż przed wejściem na szlak zielony. Parkingów jest pięć, a ceny wahają się w granicach 5-10 zł od auta osobowego bez ograniczenia czasowego. Podobno czym wyżej, tym drożej, tak przynajmniej informują tabliczki przy parkingach.

Trasę wyznacza nam szlak zielony. Jak widać trasa tam i z powrotem to nieco ponad 3 km, spokojnie do przebycia także z dziećmi, ale koniecznie bez wózka.



Zaraz za wejściem do Rudawskiego Parku Krajobrazowego (wstęp bezpłatny) pojawia się pierwsze jeziorko. Jest to Żółte Jeziorko (na wysokości 560 m n.p.m). Jest najmniejsze i najmniej okazałe. 

Tuż zanim oglądamy Purpurowe Jeziorko, dla mnie w odcieniu rdzawym. Tu widzimy też ciekawe przejścia skalne. Warto zejść i obejrzeć je z każdej dostępnej strony.

Przy tych jeziorkach znajduje się punkt gastronomiczny, miejsca do wypoczynku, był też stragan z pamiątkami. My jednak ruszamy od razu dalej idąc wciąż szlakiem zielonym w górę przez las. Tuż przed skrętem na trzecie jeziorko udajemy się w miejsce, gdzie w skałach wydrążone są małe jaskinie. Tam mieszkają nietoperze. Na całej trasie znajdują się tablice informacyjne.

Finałem naszej wycieczki jest przepiękne Błękitne Jeziorko (na wysokości 635 m n.p.m). Ma bardzo intensywny kolor turkusowy. Podobne cudo widziałam kiedyś na wyspie wolin we wsi Wapnica, wspominałam o tym TUTAJZabarwienie wody w jeziorkach związane jest ze składem chemicznym ścian i dna wyrobisk.


Tam znajdują się ławeczki, gdzie także można odpocząć i na przykład się posilić. Jest bardzo przyjemnie. Podążając dalej zielonym szlakiem obchodzimy jeziorko dookoła, a jeśli zdecydujemy się wspiąć do góry, to możemy tą trasą dojść do Wielkiej Kopy. My jednak wróciliśmy tą samą drogą z powrotem, co poszło już bardzo sprawnie, bo cała trasa prowadzi tylko w dół.

W opisach tego miejsca znajdziemy także Zielone Jeziorko (zwane też Czarnym, 730 m n.p.m.), ale podobno ostatni raz woda w nim znajdowała się w 1997 roku, więc nie żałujcie, jeśli nie doszukacie się pozostałego po nim leju. 

My byliśmy na tej wycieczce podczas bardzo ciepłej niedzieli w kwietniu, więc na szlaku pojawiło się dość wielu turystów. W tygodniu na pewno jest ich mniej.

Myślę, że kiedyś tam jeszcze wrócimy, a Was zachęcam do odwiedzenia tego urokliwego miejsca. Jestem ciekawa też Waszych propozycji na wyjazd na Majówkę.

7 komentarzy:

  1. wow, przepiękne miejsca, cudna przyroda, jezioro z turkusową wodą jest fantastyczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze jadąc w tamte strony lecimy prosto na Szklarską,a ws umie po drodze takie fajne miejsca są!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie po drodze można zajechać, szlak nie jest wymagający i dość krótki, z parkingu około 1,5 km do ostatniego jeziorka.

      Usuń
  3. Jak to możliwe, że byłam na pięknym Dolnym Śląsku przeszło 30 razy i nigdy tam nie trafiłam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mieszkam na Dolnym śląsku całe życie i dopiero się tam wybrałam, także rozumiem ;)

      Usuń
  4. piekne miejsce chetnie bym odwiedzila

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że dopiero dziś zobaczyłam ten wpis. Może na Boże Ciało? Super miejsce, dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.