czwartek, 25 maja 2017

"Było sobie życie" z komiksem i DVD

Nie wiem jak Wy, ale ja doskonale pamiętam z dzieciństwa serial animowany "Było sobie życie". Zawsze go lubiłam oglądać, a dziś także poznaje go moja córka. Dzięki komiksowi i załączonemu DVD zaczęliśmy od Serca.







Tytuł: Było sobie życie. Tom 1 - Serce 
+ DVD
Scenariusz:Jean-Charles GAUDIN
Rok wydania: 2017
Stron:48
Wydawnictwo Hippocampus












Komiks „Było sobie życie”, powstał na podstawie kultowego serialu animowanego dla dzieci, w reżyserii Alberta Barillé. To niezwykła podróż do wnętrza ludzkiego organizmu, gdzie razem z Mistrzem i jego przyjaciółmi dowiemy się, jak funkcjonuje ludzkie ciało. 
Dodatkową atrakcją jest załączona płyta DVD z czterema odcinkami „Było sobie życie” - to ponad 100 min filmu w jakości HD.

Moja recenzja:

Komiks w twardej oprawie w formacie A4 dobrze czyta się mojej córce. Początkowo chciała, abyśmy czytały go razem na zmianę, ale dalsze strony czytała już sama. Dialogi są dość krótkie i napisane wyraźnym drukiem, więc dobrze sobie z nimi radzi. 


Część treści jest bardzo dynamiczna. Są jednak też momenty statyczne, gdzie dowiadujemy się więcej o krwi, o czerwonych krwinkach, płytkach krwi. Podróż w głąb serca z bohaterami komiksu to wielka przygoda, która uczy dodatkowo o roli poszczególnych narządów. Jest tu mowa o żyłach, tętnicach i płucach.

Do komiksu zostało dołączone także DVD, gdzie znajdują się 4 odcinki serialu "Było sobie życie": Krew, Płytki krwi, Serce, Układ oddechowy.

Córka chętnie je ogląda. Są w świetnej jakości i jak dla mnie tak samo interesujące, jak kiedyś. Podział na odcinki pozwala nam na krótkie oglądanie wybranej części.

Jest to seria kultowa i jak najbardziej zasługuje na takie miano. Chyba nie ma drugiej bajki, która by w taki prosty, ale i świetny sposób przekazywała tak ważne informacje. Poza tym treści edukacyjne są wciąż aktualne. Uczą o człowieku, ale także mowa jest tam o zdrowym trybie życia. To obecnie jest bardzo ważne, bo dzieci od małego powinny uczyć się zdrowo odżywiać i korzystać z aktywności, które wpłyną pozytywnie na organizm. To bajka, którą można polecić każdemu.

Kto z Was też oglądał tę bajkę?

11 komentarzy:

  1. Było sobie życie i inne bajki z tej serii bardzo lubiłam, kiedy byłam dzieckiem. A syn najbardziej lubi o odkrywcach. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bajka mojego dzieciństwa :)
    A teraz szykuję się do kupna planszówek z tej serii :) Będziemy rodzinnie grać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojoj też pamiętam, można się było dużo dowiedzieć 😃

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja pamiętam :-) Dusia też kiedyś oglądała ale chyba woli Adibu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uroczy filmik, bardzo lubię recenzje z filmowym dodatkiem. Było sobie życie.. U nas na jednym z pierwszych miejsc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś często oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rewelacja, komiks to świetny pomysł :) Ciekawe czy będą tez inne serie np. Byli sobie podróżnicy, Byli sobie odkrywcy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie tylko wiem o drugim tomie komiksu Było sobie życie, w którym będzie mowa o mózgu.

      Usuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.