piątek, 13 października 2023

"Ptak smutnego stulecia" Joanna Rawik


10 października 2023 minęła 60 rocznica śmierci Edith Piaf i z tej okazji chciałam Wam przybliżyć książkę o tej nietuzinkowej francuskiej artystce.



Tytuł: Ptak smutnego stulecia

Autor: Joanna Rawik

Stron: 295

Rok wydania: 2003

Wydawnictwo Studio Emka



Moja recenzja:

Autorką książki jest Joanna Rawik urodzona w Rumunii, która od dzieciństwa związana jest z muzyką. Najpierw uczy się gry na skrzypcach, dalej zajmuje się aktorstwem, w kolejnych latach poświęca się już tylko piosence. Jako wierna fanka Edith Piaf podejmuje kolejne wyzwanie, jakim jest pisanie o tej artystce. 


Już czytając sam wstęp książki, wiedziałam, że chcę koniecznie przeczytać to, co ma do opowiedzenia autorka o Edith Piaf. Jej język i fascynacja tą barwną postacią żyjącą na tym naszym globie zachęciły mnie bardzo dalszego czytania.



Z każdą przeczytaną stroną zdaje mi się, że coraz lepiej znam charakter i uczucia,  jakie pojawiały się w życiu Edith. Oczywiście zagłębiając się w lekturę, nie omieszkałam także przesłuchać jej kilku największych przebojów. To wszystko pomogło mi w lepszym odbiorze jej barwnego życiorysu.

Myślę, że jest to książka, która doskonale przenosi nas do czasów, w których żyła Edith Piaf. Świetnie pokazuje jej przebieg kariery. Unaocznia czytelnikowi, jaki wpływ na jej rozwój miało pochodzenie oraz liczne romanse i znajomości z osobami, które również cechowały się nieprzeciętną wrażliwością muzyczną.

Jest to pozycja, która pokazuje artystkę Edith Piaf jako kobietę z krwi i kości ze swoimi licznymi wadami, niestałymi uczuciami. Taką prawdziwą, a zarazem piękną i kochającą nade wszystko śpiew. Jeśli szukacie w książce prawdziwego życia, to tu je zobaczycie.

Chociaż ta książka często nazywana jest zbeletryzowaną biografią, to i tak wiele dowiedziałam się z niej o tej ikonie francuskiej piosenki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.