niedziela, 15 października 2023

"Wybierz swoją perspektywę" John Martin

Dlaczego bywa, że sięgam po poradniki? Bo czasem ciężko jest spośród natłoku swoich przeróżnych myśli odnaleźć drogę dla siebie. Tym razem czerpię z książki Johna Martina, który swoimi pozycjami pomaga zmieniać życie.



Tytuł: Wybierz swoją perspektywę

Autor: John Martin

Stron: 168

Rok wydania: 2023

Wydawnictwo Studio Emka


Moja recenzja:

Nie jest to bardzo obszerny poradnik, myślę, że taki w sam raz na parę jesiennych wieczorów. Na pewno podczas pracy nad sobą, a przede wszystkim nad swoimi myślami, będę jeszcze do niego wracać.


Czytając tę książkę, miałam wrażenie, że do tych wszystkich wskazówek stosuje się jedna z moich koleżanek w pracy. Każdy nowy temat, nowy problem zdaje się, że nie tylko jej nie przeraża, ale jest przyjmowany z akceptacją i spokojem. Często jej zazdrościłam tego opanowania. Teraz po zapoznaniu się ze wskazówkami Johna Martina wiem, że i ja mogę spróbować osiągnąć taki spokój, a może nawet zadowolenie z nowych sytuacji. Co ważne autor pokazuje, że może być to dłuższy proces i pozwala nam popełniać błędy. Jednak stosując się do jego porad, mamy szansę na rozwijanie aktywnej świadomości myślenia.

Każdy z rozdziałów pokazuje nam, gdzie teraz jesteśmy ze swoimi myślami i co możemy osiągnąć, stosując zaproponowane zmiany. Ważniejsze myśli i sentencje są dla nas napisane pogrubioną czcionką. Dodatkowo na końcu każdego rozdziału znajdziemy podsumowanie, które wskazuje nam, na jakim etapie się znajdujemy i na czym powinniśmy się skupić.


Czy ten poradnik wprowadził w moim życiu rewolucję? Nie, jeszcze nie, ale na pewno jest szansą na moją przemianę i sposób postrzegania świata. Już teraz każde nowe zadanie w pracy staram się ująć w nową perspektywę. Okazuje się, że nie wszystko musi być zero jedynkowe i że liczy się najbardziej teraźniejszość, a nie przeszłość i przyszłość.

Jest to poradnik napisany w prosty i przystępny sposób. Już teraz wprowadziłam w życie z niego kilka wskazówek. Choćby takie proste wskazanie, że sama poranna podróż do pracy może przebiegać całkiem inaczej. Teraz staram się nie wybiegać do przodu z myślami, nie zaczynać pracy przed 8:00, a delektować się tym co widzę po drodze: przyrodę, domy, ludzi... Taka prosta wskazówka, a jak wiele może zmienić. 

Myślę, że jest to poradnik dla osób, które chcą coś zmienić w swoim życiu. To pozycja, która na pewno może pomóc w znalezieniu innej, tej lepszej perspektywy dla siebie.


3 komentarze:

  1. Ważne, że już wprowadziłaś w życie kilka wskazówek z tej książki. To mnie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś się udało, od razu optymistyczniej widzę tegoroczną jesień ;)

      Usuń
  2. bardzo zaciekawiła mnie ta książka - to coś dla mnie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.