czwartek, 29 listopada 2018

Moje pierwsze 100 słów...

Nauka pierwszych słów dziecka, choć wydaje się prosta i naturalna, nie zawsze taka jest. Mając dziecko, które od kilku lat jest w terapii logopedycznej, dobrze wiem, że warto już od samego początku dziecko wspomóc w nauce mowy. Świetną pomocą mogą być różne książki dedykowane właśnie takim maluszkom. Wydawnictwo Egmont tym razem pokusiło się o piękne wydanie edukacyjnej serii Moje pierwsze 100 słów z realnymi zdjęciami.


Tytuł: Moje pierwsze 100 słów na wsi /Moje pierwsze 100 zwierząt
Autorzy: Nicola Friggens, Robyn Newton, Amy Oliver, Natalie Munday
Data wydania: 2018
Stron: 14
Wydawnictwo Egmont



Obie książki to duże kolorowe wydania. Twarda oprawa i sztywne kartonowe kartki pozwolą na samodzielne oglądanie przez naszego maluszka. Rogi są zaokrąglone, więc bezpieczne. Każdy z tytułów to tzw. kartonowy boardbook z okienkami.

"Moje pierwsze 100 słów na wsi" to coś w rodzaju kompendium wiedzy na temat wsi. Pierwsze strony to zapoznanie się z podstawowymi zwierzętami. Na kwadracikach mamy tylko ich fragmenty. Aby przekonać się, co to za zwierzę, dziecko musi otworzyć okienko i zajrzeć do środka. Tam zobaczy je w całej okazałości wraz z podpisem. Okienka możemy wielokrotnie otwierać i zamykać.


Dzieci na pewno zainteresują też strony Kto jest moim dzieckiem? oraz Odgłosy na wsi. Jest to książka o tematyce rolnej, dlatego z niej dowiemy się także, co znajdziemy w stajni, co w stodole, a co na polu. Dziecko pozna też nazwy maszyn rolniczych oraz to, co się na wsi produkuje. Całość to realne zdjęcia każdego przedmiotu i zwierzęcia.

Natomiast "Moje pierwsze 100 zwierząt" to mnóstwo zwierząt podzielonych na kilka kategorii: zwierzęta domowe i na wsi, na sawannie, w dżungli, w morzu, zwierzęta polarne. 


Dla urozmaicenia znajdziemy tam stronę ze zwierzęcymi przeciwieństwami, np.: na wierzchu szybki gepard, po otworzeniu okienka powolny ślimak. 

Nie zabrakło też dzieci zwierząt i ich mam. Mamy tu piękne fotografie, które pokazują nam, jaki piękny jest świat.

Osobiście jestem zachwycona takimi książkami z okienkami. Na pewno zachęcą dziecko do samodzielnego zaglądania i nazywania.

W tej serii także znajdziecie "Moje pierwsze 100 słów” i „Moje pierwsze 100 pojazdów”, szukajcie ich na stronach Wydawnictwa Egmont.pl.

2 komentarze:

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.