piątek, 30 listopada 2018

Kurs: Rozwój kreatywności dziecka

Jako rodzic chcę swoje dziecko nauczyć jak najwięcej. Jednak nie jestem osobą wszechwiedząca, posiadającą wiedzę ekspercką z każdego tematu, więc co jakiś czas sięgam po poradniki, a ostatnio także po kursy internetowe. W poszukiwaniu sposobów na pobudzenie kreatywności u mojego dziecka trafiłam na platformę Centrum Rozwoju Personalnego we Wrocławiu. Tam znalazłam kurs e-learningowy: Rozwój kreatywności dziecka, o którym Wam dziś napiszę.


Kurs podzielony jest na 5 podstawowych modułów. Pierwszy z nich sięga do definicji pojęcia "kreatywność" i "twórczość". Drugi to definicja i rodzaje myślenia. Poznamy tam koncepcję myślenia dywergencyjnego.
zrzut ze strony platforma.crp.wroclaw.pl


Trzeci moduł to sposoby diagnozowania kreatywności, a dokładnie sposoby na ocenę kreatywności i zdolności twórczych. Można kilka z nich podsunąć swojemu dziecku i zobaczyć, jak ono wypadnie w tym teście.

Czwarty moduł zainteresował mnie najbardziej. To właśnie to, czego szukałam, czyli konkretne działania wpływające na rozwój kreatywności u dziecka. 

Są tam zaprezentowane proste ćwiczenia rozwijające umiejętności kreatywnego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym oraz dla klas początkowych.

Dla maluszków mamy tu m.in.:

  • Ćwiczenie werbalne: „Łańcuszek skojarzeń”, "Wyliczanki", "Tysiąc definicji".
  • Ćwiczenia graficzne, np „Kleksografia”
Zadania i ćwiczenia dla klas I-III: "Co jest potrzebne do...?", „Płynne myślenie”, "Jedno z dwóch", „Idealna szkoła”, „Ukryta zasada”.


To tylko kilka przykładów, sam kurs opisuje szczegółowo ich o wiele więcej. Na podstawie tych ćwiczeń można zorganizować dziecku zajęcia w domu. Ten kurs to świetny zasób zadań, które można wypróbować w codziennej zabawie i nauce z dzieckiem.

Do czego przyda się kreatywność dziecku na etapie wczesnoszkolnym?
Już od pierwszej klasy moja córka ma zajęcia polegające na pracach w grupie. Są to przede wszystkim zajęcia plastyczne, ale czym więcej nauki, to takich zajęć na pewno przybędzie. Przez swoją postawę moja córka ma szansę wpłynąć na taką grupową pracę. Do tego mamy dużo konkursów plastycznych, które polegają na wykonaniu jakiejś pracy tematycznej wraz z rodzicami. Ja jednak wolę postawić na jej samodzielność i wykorzystanie jej własnej kreatywności. Po tym kursie znam szereg metod, które rozwiną jej myślenie twórcze. Teraz łatwiej mi wskazać jej drogę bez mojego nadmiernego udziału.

Jak zapisać się na taki kurs?
Wchodzimy na stronę internetową platformy kursów online  www.crp.wroclaw.pl i wybieramy kurs, który nas interesuje. Potem działamy już intuicyjnie. Łatwo przechodzi się z jednego tematu do drugiego. Spokojnie możemy wracać do miejsc, które nas bardziej zainteresują. Uczymy się i czytamy, kiedy tylko chcemy. Do tego po każdym module sprawdzamy swoją zdobytą wiedzę za pomocą specjalnego testu.

Formuła online bardzo mi odpowiada, polecam tego typu kursy. Warto inwestować w siebie, a przy tym kursie przełożyć to także na rozwój swojego dziecka.

3 komentarze:

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.