poniedziałek, 23 października 2017

"Pamiętnik z Aniołem Stróżem"

Na rynku wydawniczym pojawia się wiele książek do kreatywnego wykorzystania. Jest wiele bazgrolników dedykowanych także osobom dorosłym. Ja trafiłam na pozycję dość wyjątkową, przeznaczoną dla dzieci, gdzie każdy dzień dziecko może spędzić blisko swego Anioła...

Tytuł: Pamiętnik z Aniołem Stróżem
Ilustracje: Nadzieja Zawadskaya
Rok wydania: 2017
Stron: 195


Moja recenzja:

Moja córka jest w pierwszej klasie i pani katechetka rozpoczęła z dziećmi 3-letnie przygotowania do Komunii Św. Córka powoli zaczęła uczyć się modlitw i chodzić na Różaniec. Myślę, że z takim pamiętnikiem i pomocnikiem jakim jest Anioł Stróż łatwiej będzie jej zrozumieć wiarę w Boga.

Pamiętnik przede wszystkim świetnie się prezentuje. To gruba książka w twardej oprawie o strukturze płótna. Ja będąc dzieckiem na pewno chciałabym przygarnąć taką piękną książkę.

Ten pamiętnik to nie tylko zbliżanie się do Boga, nauka modlitwy, ale też doskonałe ćwiczenie czytania ze zrozumieniem i pisania. Dziecko pisze na tyle, na ile potrafi. Dodatkowo rysuje. Nie trzeba go też wcale wypełniać chronologicznie. Mowa tam i o tym czego dziecko się dziś nauczyło w szkole, gdzie było na wycieczce i o tym jakie ma hobby. Wspomni tam o swoich cnotach i wadach, o trudach, bólu, ale i o radościach każdego dnia.


Można pomagać dziecku w zadaniach, ale można też pozwolić na samodzielne wypełnianie stron. Wszystko zależy od umiejętności i chęci naszej pociechy. Nie ważna regularność. Spokojnie też można podpowiedzieć, że każda strona może wyglądać tak, jak dziecko będzie chciało ją ozdobić.

Jak Wam się podoba?

4 komentarze:

  1. Ładny ale ja mam syna więc pewnie nie będzie zadowolony z takiego pamiętnika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętnik jest dedykowany zarówno chłopcom jak i dziewczynkom, choć prawdą jest, że częściej w takie zapiski bawią się dziewczynki.

      Usuń
  2. Dzieci lubią takie książeczki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.