poniedziałek, 25 kwietnia 2016

"Elżbieta II. O czym nie mówi królowa?" Marek Rybarczyk

Przyznam, że lubię czytać biografie znanych osób, dlatego chętnie sięgnęłam po nową książkę Marka Rybarczyka na temat królowej Elżbiety II.




Tytuł: Elżbieta II. O czym nie mówi królowa?
Autor: Marek Rybarczyk
Rok wydania: 2016
Stron: 320

Wydawnictwo: Znak literanova








 

Moja recenzja: 

W pierwszej chwili czytając tytuł"... O czym nie mówi królowa?" myślałam, że w książce znajdę jakieś mocno skrywane tajemnice. Jednak po przeczytaniu książki odbieram tytuł w całkiem inny sposób. To dla mnie bardziej pytanie dotyczące, o czym nie mówi królowa, chociaż o tym wie. Jakich tematów nie porusza poza swoją rodziną i z najbliższymi doradcami, a także jakich tematów nigdy nie poruszy nawet ze swoim synem. Należy pamiętać, że królowa Elżbieta właśnie świętowała swoje 90-te urodziny i choć nieco unowocześniła działanie monarchii (używa laptopa, smartfona), to jednak wywodzi się z całkiem innych czasów niż my.

Sięgając po tę książkę dowiecie się, kiedy Elżbieta poczuła, że ma szansę na tron, ale też kiedy poznała swego przyszłego męża Filipa. To biografia też wielu domysłów i plotek. Nie wszystko się da potwierdzić i to zaznacza autor podając źródła informacji.

Oczywiście nie zbrakło części związanej z Dianą, ale są to rozdziały mało chwalebne dla całej rodziny Windsorów. Mnóstwo romansów, intryg i medialnych przepychanek. Autor tu próbuje jednak w ten sposób pokazać skąd się wziął ów chłód Elżbiety w stosunku do Diany.

Wewnątrz znajdziemy także fotografie królowej z młodości i te aktualne, co odzwierciedla jej cechy dostojności i ciągłego trwania.

Jest to książka nie tylko o królowej, ale o jej mężu Filipie i synu Karolu. Ich wzajemne stosunki, choć na zewnątrz mogłyby wydawać się poprawne, to na co dzień przeszły pałacowym chłodem. Kogo tak naprawdę kocha królowa? Ja doszukałam się w tej pozycji odpowiedzi. Dla mnie książka o królowej jest odpowiednią dawką wiedzy na temat angielskiej monarchii. Teraz wiem tyle, ile mi było potrzeba.
http://miraga80.blogspot.com/search/label/K%C4%85cik%20Czytelniczy%20Kobiety


A Wy lubicie książki biograficzne? Może mi jakąś polecicie?

11 komentarzy:

  1. Jakoś mnie bardzo do niej nie ciągnie ...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie często sięgam po taką tematyke, najczęściej sięgam po książki psychologiczne i erotyki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię biografie, chociaż najczęściej sięgam jednak po klasykę literatury, bardzo ciekawa pozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja chyba film probowalam obejrzec ale sie nie udalo, troche nudny

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam biografie, właśnie czytam Janis Joplin Myra Friedman :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może gdyby wpadła w moje ręce to bym przeczytała ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie bardzo interesuje monarchia jeśli znajdę tą książkę w bibliotece to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też lubię biografie :)

    http://domatores.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię książki biograficzne i chętnie sięgnę również po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.