czwartek, 18 kwietnia 2013

Myjusie - zastosowanie i opinia.

Niedawno otrzymałam ciekawy produkt firmy Konwil. Są to Myjki dla Niemowląt i Dzieci, czyli:


MYJUSIE

(standardowe)



Opis produktu według producenta:
Nasze higieniczne myjki są:

- niezwykle miękkie i delikatne - posiadają strukturę mikro-gąbeczek,
- czyste, suche i zdrowe - nie są nawilżone żadnymi chemicznych substancji, perfumami bądź konserwantami,
- bezpieczne i ekologiczne - posiadają certyfikat OEKO-TEX® standard 100, który daje gwarancję, że są przeznaczone do codziennej pielęgnacji niemowląt i małych dzieci.
- wolne od pestycydów, związków organicznych cyny i in; nie zawierają barwników,
- wolne od alergenów - nie ma, absolutnie żadnych, możliwości reakcji alergicznych,
- neutralne pH - przeznaczone również do pielęgnacji skóry wrażliwej niemowląt i małych dzieci,
- praktyczne - wielkość myjki dopasowana do dłoni. Jak najbardziej istnieje możliwość zastosowania jej również w innych czynnościach domowych.
- ekonomiczne - 50 szt w opakowaniu - niski koszt jednostkowy użycia.

Cena: 10,00zł
Sztuk: 50
Wymiar: 19 cm x 19 cm i grubości 3,5 mm
Skład: polietylen

Zastosowanie:
1.Codzienna pielęgnacja niemowląt i małych dzieci
Nasze higieniczne myjki przeznaczone są do codziennej pielęgnacji niemowląt i małych dzieci:
- przemycia lub odświeżenia pupy niemowlaka przy zmianie pieluszki,
- przemycia i odświeżenia delikatnego ciała niemowlaka,
- kąpieli niemowląt i małych dzieci,
- umycia rączek lub przemycia innych części ciała małych dzieci.
2. Niezastąpione w utrzymaniu higieny intymnej
kobiet ciężarnych.
W tym okresie kobiety w szczególności muszą utrzymywać higienę miejsc intymnych oraz absolutnie nie powinny używać różnego rodzaju myjek wielorazowego użytku, aby grzyby znajdujące się w nich nie spowodowały infekcji okolic intymnych, które mogą mieć szkodliwy wpływ na płód.
3.Ponadto myjki można używać do wszelkich czynności, do których potrzebujesz zwilżonej bądź mokrej myjki
Moja opinia:
Po rozpakowaniu myjek, okazało się, że zajmują teraz kilka razy więcej miejsca niż zapakowane. Gdzie to teraz trzymać? Pewnie tam gdzie kiedyś pieluszki.
Zanim zastosowałam je do higieny mojego dziecka, szukałam innych zastosowań.
Pomyślałam, że może nadadzą się do wycierania kurzy. Namoczyłam w miseczce z wodą i detergentem i... No nie za bardzo. Myjka, to taka jakby cieniutka gąbka. Zaczęła się po prostu rolować. Można przetrzeć, ale jedynie małe powierzchnie.


Produkt też mnie zainteresował, bo podobno jest eko.
Zagłębiłam się w tematykę i oto co na temat polietylenu znalazłam.
Ponieważ cząsteczki polietylenu  zbudowane są jedynie z atomów węgla i wodoru (łańcuchy liniowe) także produkty ich rozkładu i spalania są czyste ekologicznie. Spalanie prowadzi do powstawania wyłącznie dwutlenku węgla i wody. No tak, ale problem jednak pojawia się, gdy takie produkty nie są poddawane odpowiedniej segregacji. My powinniśmy je wrzucić do pojemnika na plastiki, bo mogą być ponownie przetwarzane. No, ale chyba powinny być czyste, a nie z kupką. Sama nie wiem :/
W każdym razie posiadają Posiadające certyfikat OEKO-TEX®

No dobrze - przejdźmy do dalszego testowania. Moja córa ma już 3-latka, korzysta z nocniczka i toalety, więc nie użyłam ich przy zmianie pieluszek. Myślałam, że użyję ich do podcierania pupy, ale niestety nie nadają się do spłukiwania w toalecie!
Skoro jednak to taka cieniutka gąbka, użyłam ich do kąpieli. Nie używam przy kąpieli córeczki gąbek, bo podobno to siedlisko bakterii. Ale skoro to produkt przeznaczony do jednorazowego użycia, to czemu nie. Pod wpływem wody robią się bardzo miękkie, delikatne dla skóry.
Jeszcze cena 10,00zł za 50 sztuk - tu nie przebiją chusteczek nawilżających, które można kupić w cenie 4,00zł za 72sztuki.
Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę to, że są w jakimś sensie zdrowsze, bo nie zawierają zbędnej chemii, więc należy porównać je do chusteczek typu eko, które są droższe od standardowych. Jednakże "eko-mamy" znają więcej możliwości. Można użyć pociętej pieluchy tetrowej czy flanelowej, czy bawełnianych wkładów do pieluszek wielorazowych zamiast typowych chusteczek nawilżanych.
Zresztą więcej ciekawych alternatyw możemy znaleźć na forum portalu ekorodzice.pl TUTAJ.
Ale Myjusie jako myjki do kąpieli są bardzo fajne, gąbeczki robią super pianę i nawet mała sama próbuje się nią myć. Poza tym ja ich używam przy stosowaniu silnie złuszczających preparatów do stóp.
Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.
Zamówić je można TUTAJ.
Są też na FB TUTAJ.

A Wy już wypróbowaliście Myjusie?

12 komentarzy:

  1. Spróbuję też użyć w kąpieli, bo póki co, to nie podbiły mojego serca, heh

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo fajne sa te myjusie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. TAkie chusteczki to bardzo fajna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
  4. też je ostatnio testowałam. Pozwoliłam sobie zamieścić linka do twojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Polubiłam te myjki, są mięciutkie i przyjemnie się ich używa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam sporo dobrego o tych myjkach. Muszę je kiedyś wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super sprawa, jeszcze ich nie widzialam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa i pouczająca recenzja... Ja osobiście nie mam maluszka więc się nie skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas dziś też Myjusie, do kąpieli są świetne, jednak w innych celach zostaniemy przy chusteczkach.

    OdpowiedzUsuń
  10. nie wpadły mi w oko w zadnym sklepie fajnie że wpadłam na twój blog zawsze czegoś się ciekawego dowiem jako młoda mama obsewuję zapraszam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.