poniedziałek, 3 kwietnia 2017

Audiobooki dla dzieci ze Storytel.pl

Czytanie dzieciom jest polecane i promowane od wielu lat. Ja zaś polecam także słuchanie bajek. Sama pamiętam z dzieciństwa jak słuchało się bajek z płyty gramofonowej. Dziś mamy inne możliwości, choćby audiobooki, które można słuchać m. in. za pośrednictwem serwisu Storytel.



Moja opinia:

Serwis Storytel umożliwiająca streaming audiobooków za pomocą mobilnej aplikacji na telefon i tablet. Oprogramowanie można pobrać za darmo na platformy iOS, Android i Windows Phone. Samo korzystanie z plików Storytel jest odpłatne. W ten sposób możemy korzystać z zasobów serwisu w czasie podróży, podczas wyjazdów, a nawet na wakacjach. 

Znajdziemy tam wiele e-booków i audiobooków w języku polskim oraz angielskim. Dla mnie interesująca stała się kategoria dla dzieci. Tam można znaleźć wiele bajek i wierszy należących do klasyki literatury dla dzieci. Są tam utwory kilkuminutowe, ale także długie kilkugodzinne jak np. "Dzieci z Bullerbyn" czytane przez Edytę Jungowską. Pauzując dany adiobook przy kolejnym odtwarzaniu możemy odsłuchać go właśnie od tego zastopowanego punktu.

Dlaczego chwalę audiobooki?
Zwykłe bajki na tv czy dvd to jednak zbyt wiele bodźców na raz. Oprócz głosów, głośnej muzyki pojawia się kolorowy migający obraz. To jednak choć w odbiorze interesujące dla dziecka, niekoniecznie korzystne dla jego rozwoju. Dotyczy to szczególnie młodszych dzieci. U nas na tego typu bajki istnieje ograniczenie.

Przy audiobookach można świetnie rozwijać percepcję słuchową oraz koncentrację. W książce mamy obrazki, które pomagają odczytanie tekstu, tu trzeba posłużyć się wyobraźnią. Słuchanie bajki wymaga dużej uważności. Dla mojej córki to dodatkowo chwile wyciszenia. Takie utwory nadają się także na dobranoc, czy po prostu wtedy, kiedy sami nie możemy poczytać naszemu dziecku. Powód to nie tylko brak czasu, ale także choroba (nawet zwykłe przeziębienie), które czasem nie pozwala mi przeczytać paru stron bajki. Audiobook więc jest wtedy świetnym rozwiązaniem. 

Choć moja córka w przedszkolu języka angielskiego uczy się już trzeci rok, to jednak nie korzystamy z audiobooków w tym języku. Ale oczywiście takie opowiadania mogą przydać się dzieciom starszym i tym, które faktycznie już są gotowe do nauki języka obcego.

W aplikacji znajdziemy takie narzędzie jak Twoja półka, gdzie możemy zapisać pliki, które nas interesują i które będziemy chcieli później odsłuchać lub przeczytać. Storytel to całkiem spora baza tytułów.

Jestem ciekawa, czy Wy także korzystacie z książek w takiej mobilnej postaci?

8 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nigdy nie korzystałam z tego może dlatego że nie czytam zbytnio książek i dzieci też nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś Córcia chętnie słuchała audiobooków (tzn chciała żeby odpalić i w trakcie np rysowała więc nie wiem na ile uważne to słuchanie było ;-) ) a teraz jakoś już nie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może umilały jej zajęcia ;)
      Oczywiście najlepiej by było, aby jeśli już dziecko rysuje w tym czasie to na temat z audiobooka.

      Usuń
  3. Niestety nie jestem przekonana do audiobooków :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie audiobooki sprawdzają się tylko w trasie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.