czwartek, 31 maja 2018

Bajki o urodzinach: Bing i Muminki

Obecnie urodziny dzieci dość mocno się celebruje. Urządza się dla nich przyjęcia urodzinowe, dzieci chodzą na urodziny swoich kolegów z przedszkola i szkoły, wspólnie wybiera się prezenty. Dlatego poniższe książeczki mówiące waśnie o tym wyjątkowym dniu powinny zaciekawić niejedno dziecko.






Tytuł: Muminek i urodzinowy guzik
Autor: Tove Jansson
Rok wydania: 2018
Stron: 32








Jeśli chodzi o Muminki, to osobiście nie przepadałam za tą bajką w dzieciństwie, jakoś nie czułam tego klimatu. Natomiast po wizycie w kinie na filmie "Magiczna zima Muminków" zmieniłam całkowicie zdanie. Bajka mnie zafascynowała, jest bardzo mądra, jedyna w swoim rodzaju. Dlatego już z wielką chęcią wybrałam dla swojej córki książeczkę opowiadającą o bohaterach Doliny Muminków.

Tym razem Muminek budzi się rano szczęśliwy, bo dziś są jego urodziny. Od Mamusi Muminka otrzymuje piękny złoty guzik, którym chce pochwalić się swoim przyjaciołom. Niestety zarówno Włóczykij, Mała Mi jak i Ryjek nie są tym wcale zainteresowani. Zdaje się, że nikt nie pamięta o jego urodzinach...



Książeczka jest dość sporych rozmiarów, każda strona to ilustracja i tekst pisany dużą czcionką. Taka bajeczka jest odpowiednia do samodzielnego czytania przez moją pierwszoklasistkę. Do tego bardzo ciekawa historia, która pokazuje różne odczucia Muminka od euforii po smutek i przygnębienie.


Bing to bajka o wesołym króliku i jego przyjaciołach, którą można oglądać na MiniMini+. 




Tytuł: Bing. Prezent urodzinowy. Ilustrowana czytanka
Autor: Ted Dewan
Rok wydania: 2018
Stron: 32

Ta ilustrowana czytanka to krótka historyjka o tym, jak Bing szukał prezentu na urodziny dla Suli. W wyborze pomagał mu Flop. Na każdej ze stron znajdują się piękne kolorowe ilustracje. Do tego trochę tekstu pisanego dużą czcionką, sporo dialogów. I choć to bajeczka dla młodszych dzieci, to te starsze mogą czytać sobie ją same. Poza tym tak prosta historyjka uczy dodatkowo, że dawanie prezentów to wielka rzecz.


Jako uzupełnienie książeczek z przygodami królika mogę polecić Wam "Bing. Wodne kolorowanki". 



















To 8 kolorowanek, do  których malowania wystarczy dziecku jedynie kubek z wodą i pędzel. Znajdziemy tam nie tylko postać Binga, ale także jego przyjaciół: Flopa, Sulę i Koko.


Jestem pewna, że wiele maluchów będzie chętnie kolorować te obrazki. Zwłaszcza że moja córka nawet teraz w wieku 8 lat uwielbia takie wodne kolorowanki.

Są to propozycje Wydawnictwa Egmont. Tam znajdziemy również inne części z tych serii książeczek.

6 komentarzy:

  1. Ja z kolei uwielbiałam oglądać Muminki, była to moja ulubiona bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może szybciej zrozumiałaś ich sens ode mnie ;)

      Usuń
  2. fajne książeczki :) piękne. zawsze lubiłam muminki

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietne :) Dzieci uwielbiają Muminki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swietne :) Dzieci uwielbiają Muminki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wodne kolorowanki były dla mnie ratunkiem, gdy junior był jeszcze mały i malowanie farbami kończyło się ogólną katastrofą i kataklizmem ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.