czwartek, 26 kwietnia 2018

Kieszonkowce Obieżyświat i Zooliga 8+

Dawno nie pisałam o kolejnych grach, w które gramy z moją córką. Dziś sięgnę znów po Kieszonkowce Edgard:
Kieszonkowiec geograficzny Obieżyświat,
Kieszonkowiec przyrodniczy Zooliga.







Autor: Małgorzata Pazik, Patrycja Zakaszewska
Ilustracje: Joanna Jurczak
Wiek: 8+
Ilość graczy: 2 - 8 osób















Autor: Ewa Norman, Patrycja Zakaszewska
Ilustracje: Roksana Robok
Wiek: 8+
Ilość graczy: 2 - 8 osób

Więcej na www.kapitannauka.pl.

Moja opinia:

Kieszonkowiec Obieżyświat to już drugie karty geograficzne z tej serii, które posiadamy. Poprzednie Gdzie Rzym, a gdzie Krym pomagają nam w nauce państw Europy i ich stolic. Tym razem z tą grą zwiedzamy już cały świat.


Zaczynamy od kontynentów i przyporządkowanych im kategorii: jezioro, rzeka, góra, pustynia, miasto, państwo, wyspa oraz architektura. W ten sposób możemy się uczyć o poszczególnych kontynentach, takie wprowadzenie do geografii świata. 

Ale poza tym mamy tu kilka konkretnych karcianek. Instrukcja zawiera sześć rodzajów gier, jakie można rozegrać przy pomocy tych kart: Kolekcjoner, Snap, Klapek II, Pudło, Dokładka i Wyścigi.

Jedną z łatwiejszych jest Klapek, w którą można grać w 2-8 graczy. Polega na dostrzeżeniu pary, czyli albo tego samego kontynentu, albo tej samej cechy (np. rzeki, góry). Wtedy gracz zaklepuje je i zabiera. Wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej kart.



Zooliga to karty o zwierzętach, które zostały podzielone na 5 gromad: ssaki, ptaki, płazy, gady i bezkręgowce. 


I zanim przejdziemy do gier, to nie da się ukryć, że są to karty do fajnej kategoryzacji. Nauka płazów czy gadów kiedyś i mi przysparzała kłopotów, więc tutaj moja córka ma okazję nabyć tę wiedzę w łatwiejszy sposób oraz przede wszystkim w przyjemniejszy.

Doskonałą grą do podzielenia zwierząt na odpowiednie gromady jest gra Wyścig. Dzielimy karty po równo między graczy. Wykładamy na widoku jedynie karty gromad. Na start każdy z graczy dokłada swoje karty do odpowiedniej grupy. Komu się uda pierwszemu, ten otrzymuje 6 punktów, ale za każdy błąd traci się 1 punkt. Wygrywa oczywiście osoba z największą ich liczbą.

Ciekawą grą jest też Snap, nieco przypomina dobble. Wykładamy karty naraz i szukamy wspólnej cechy, aby ją zabrać. Kto pierwszy, ten lepszy.

Tego typu karcianki są świetne na wyjazdy wypoczynkowe, zajmują mało miejsca, a w razie niepogody lub luźnego wieczoru można sobie przyjemnie pograć i przy okazji się nieco pouczyć.

U nas Karcianki się już zadomowiła, a wy już znacie te gry?

2 komentarze:

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.