sobota, 19 sierpnia 2017

Mini układanka Wesoły Klaun

Dziś króciutki post. Chciałam Wam tylko pokazać mini układankę, która nada się do zabawy nie tylko dla malucha, ale też dla dorosłego: Wesoły klaun gra - układanka.




Tytuł: Wesoły Klaun
Wydawca: Alexander
Wiek: 6+
Ilość graczy: 1






Moja opinia:

W małym tekturowym pudełku znajduje się 9 kwadratów. Każdy z nich pokazuje cztery różne części klauna (dwie głowy i dwie pary nóg), które występują w czterech kolorach (żółty, zielony, czerwony, niebieski). 

Zadanie polega na ułożeniu kwadratowego obrazka z wykorzystaniem wszystkich części układanki. Nie są to puzzle z zaczepkami, więc świetnie ćwiczą percepcję wzroku, dochodzi tu też koordynacja oko-ręka. Rozwiązań jest tylko dwa, mi na razie udało się ułożyć układankę z wykorzystaniem tylko jednego rozwiązania. 

Córka co jakiś czas próbuje się z tą jednoosobową grą, wtedy ćwiczy spostrzegawczość, ale także cierpliwość, koncentrację. Zdarza się oczywiście, że układanka ją denerwuje, zresztą ja też miałam takie odczucia, gdy to układanie całe mi nie szło. Ułożenie obrazka wcale nie jest takie łatwe, jak się może wydawać na samym początku.

Układanka dedykowana jest dla dzieci od lat 6, ale myślę, że maluchom też można ją sprezentować. Wystarczy wybrać z całości 4 kwadraty, z który można ułożyć kwadrat 2 x 2. 

Dostępne są też inne wzory: auta, motory oraz chyba najbardziej znany z tej serii Misiu Zdzisiu. Widziałam też, że były do kupienia wszystkie w jednym zestawie. Rewelacyjna jest też cena tej układanki, ja kupiłam ją za około 2zł.

Ze względu na jej mini rozmiary idealnie nadaje się jako gra na wyjazdy, ja w każdym razie spakowałam ją nad morze, skąd Was teraz pozdrawiam 😁 (wpis przygotowany wcześniej).

To jak? Myślicie, że wciągnęłoby Was takie "klaunowe" układanie?

6 komentarzy:

  1. Akurat klaunów nigdy nie lubiłyśmy xD Wolałybyśmy układankę z pandą xD

    OdpowiedzUsuń
  2. niby prosta ale jednak wymaga myślenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa układanka... Chętnie bym się z nią zmierzyła a i Dusia pewnie obok by zasiadła:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mamy Misia Zdzisia i faktycznie łatwa nie jest ale ile to satysfakcji jak już się ułoży:) No i cena jest wyjątkowo zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.