poniedziałek, 5 czerwca 2017

Zdrowy uśmiech dziecka

O dziecko należy dbać nie tylko chroniąc je, ale także ucząc rożnych zachować. To się tyczy także zdrowia. Ważne jest, aby dziecko nauczyć właściwego odżywiania się, codziennej higieny ciała oraz higieny jamy ustnej. Uśmiech dziecka jest bezcenny, ale warto też zadbać o jego zdrowie.

Obecnie moja córka sama wie, że należy umyć zęby rano i wieczorem. Dołącza także chętnie do wspólnego mycia przed każdym wyjściem z domu. Oczywiście nie zawsze tak było, ale już od pierwszych ząbków dbałam o jej higienę jamy ustnej. Regularność oraz rozmowy po co należy myć zęby spowodowały u mojej córki ten zdrowy nawyk.

Wybierając produkty do higieny jamy ustnej dzieci należy kierować się przede wszystkim ich wiekiem. Dotyczy to zarówno past do zębów jak i szczoteczek. 

Moja córka ma teraz 7 lat. Obecnie używamy pasty z fluorem dedykowanej dla dzieci w wieku 6-12 lat. Natomiast szczoteczka, którą stosujemy, to Jordan Step by Step dla dzieci w wieku 6-9 lat. To właśnie produkt dla mojej córki, u której część mleczaków już wypadła i pojawiły się pierwsze stałe zęby.  Magiczna końcówka o dłuższy włosiu łatwiej dociera do zębów trzonowych (u nas pojawiły się już szóstki) i do przestrzeni między-zębowych.

Przez większość czasu to ja nakładałam córce pastę do zębów na szczoteczkę, bo u dzieci zwłaszcza tych najmłodszych jej ilość powinna być minimalna. Obecnie córka robi to już sama, a pomocą jest na tej szczoteczce kolorowe włosie, które określa ilość pasty, którą należy użyć. 

Jeśli macie problem z zachęceniem dziecka do codziennego dbania o swoje zęby, to warto sięgnąć po dodatkowe gadżety. U nas na przykład do wydłużenia czasu mycia stosowaliśmy klepsydrę odmierzającą czas. Córka lubi także kolorowe i atrakcyjne z wyglądu szczoteczki. 

Codzienna profilaktyka w postaci mycia zębów minimum 2 razy dziennie oraz kontrolne wizyty u stomatologa to podstawa zdrowego uśmiechu naszych pociech.


Na koniec mam dla Was dwie niespodzianki we współpracy z marką Jordan.

Pierwsza to kod rabatowy -15% na produkty marki Jordan: BLOG15, który można wykorzystać do 31.07.2017 r. w www.sklep.orklacare.pl

Druga niespodzianka to konkurs na www.facebook.com/JordanPolska/, do którego można się zgłaszać do 11.06.2017 r. Powodzenia 😀.


A jak jest u Was? Dzieci Wasze chętnie myją ząbki?

9 komentarzy:

  1. My też używamy past według wieku córki, czyli takich, jak i Wy :) Ostatnio też córka bardzo chce szczoteczkę elektryczną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja ma elektryczną, ale na baterie, ciągle trzeba było je wymieniać, bo za słabe obroty, więc obecnie leży nieruszana.

      Usuń
  2. Ja jeszcze nie jestem w temacie bo nie mam dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  3. My miałyśmy w dzieciństwie zwykłe szczoteczki i zwykłą pastę a zawsze marzyły nam się te owocowe, które inne dzieci w przedszkolu miały :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja w pewnym momencie zamieniłam córce taką owocową na bezsmakową, by oduczyć połykania pasty. Udało się i teraz znów może używać jaką chce ;)

      Usuń
  4. Długo był u nas problem z myciem zębów. W tej chwili od dłuższego czasu młoda ma szczoteczkę elektryczną i myje zęby bez kłótni :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie wróciłam od dentysty. usunął mi ostatnią, czwartą ósemkę:) jestem taka szczęśliwa. :) o ząbki trzeba dbać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mama ze mną nie miała problemów natomiast z bratem już tak :P ciekawe jak będzie u mnie gdy będę miała dzieci :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.