czwartek, 6 grudnia 2018

Biblioteka Bajek na Mikołajki i na Dobranoc

Dziś w ten szczególny dzień warto z dziećmi spędzić czas na wspólnej zabawie oraz czytaniu. Moja propozycja na dziś to pięknie wydana seria Biblioteka Bajek od Wydawnictwa Egmont.

Trzy wyjątkowe książeczki dla naszych wyjątkowych dzieci.

Tytuł: Marvel. Biblioteka Bajek
Disney Klasyka. Biblioteka Bajek
Kubuś i Przyjaciele. Biblioteka Bajek
Autor: zbiorowe opracowanie
Data wydania: 2018
Stron: 304
Wydawnictwo Egmont


Pierwsza z nich to wspaniałe przygody Kubusia Puchatka i jego przyjaciół. Zawsze chętnie sięgamy po książki z przygodami tego misia o małym rozumku. Co ważne książka jest podzielona na 15 rozdziałów opisujących całkiem osobne historie. Dzięki temu nie dłużą się nam one i są naprawdę w sam raz na dobranoc. Poza tym może je czytać również dziecko szkolne samodzielnie.

Ilustracje są przepiękne i zajmują sporo miejsca na kartach opowiadania.


Są to przygody nie tylko samego Kubusia, ale oczywiście także  jego wspaniałych przyjaciół ze Stuwiekowego Lasu. Nie brakuje tu interesujących przygód, śmiesznych zdarzeń i mądrego morału na finał.


Obecnie czytamy też całkiem nowe przygody Kubusia, ale do tych bajek wracamy równie chętnie.

Druga książka to postacie z bajek Disneya. 18 osobnych bajek ze znanymi nam już dobrze postaciami z filmów animowanych.

Przyznam się, że sama bardzo chętnie sięgnęłam po kilka tych bajek i czytałam je mojej córce. To była prawdziwa klasyka: Miki i przyjaciele, Zakochany Kundel i Bambi. To bajki z mojego dzieciństwa, które są tak pięknie nakreślone, że warto je czytać i pokazywać naszym dzieciom. To całkiem nowe przygody lubianych przeze mnie bohaterów.

Są też bajki o wiele nowsze jak te o bohaterach filmu "Zaplątani" czy o syrence Arielce. Te podobały się bardziej mojej córce niż mi.



Trzecia książka to już coś zdecydowanie dla chłopców. Bajki opowiadają przygody o Super Bohaterach. Nawet ja znam Avengersów, zdarzyło mi się obejrzeć jakieś filmy z Iron Manem (to ze względu na grę głównego aktora) oraz z Kapitanem Ameryką. Nie powiem, żebym się w 100% odnalazła w tej tematyce, ale dla dzieci te bajki będą na pewno świetną rozrywką. 

To 19 rozdziałów opowiadających o poszczególnych Avengersach lub opisujących ich wspólne przygody.

Całość rozpoczyna się bajką o Hulku. Tu możemy dowiedzieć się, jak to się stało, że Bruce Banner zmienia się w tak silnego stwora, jakim jest Hulk.


Akcja w bajkach jest dynamiczna, toczy się wiele walk, ale na szczęście wszystkie kończą się szczęśliwie dla bohaterów. Oglądając wcześniej filmy z tej tematyki, nieco się obawiałam, czy nie ma tam zbyt brutalnego świata, ale fabuła tu jest mocno złagodzona.


Cała seria to piękne ilustracje i ciekawe przygody kończące się zawsze szczęśliwie. Jeśli szukacie bajek na dobranoc dla swoich przedszkolaków, ale także pierwszaków, "drugaków" i trzecioklasistów, to wystarczy wybrać jedną z tych książek. To książki idealne na prezent mikołajkowy czy świąteczny. Na pewno się spodobają.

4 komentarze:

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.