niedziela, 24 stycznia 2016

Łączenie cech. Układanki logiczne

Jakiś czas temu pokazywałam Wam na FB kilka nowych pomocy, które wykorzystam do nauki i terapii mojej córki. Są to materiały z wydawnictwa WIR:
ŁĄCZENIE CECH. Układanki logiczne


Łączenie cech to zestaw układanek logicznych wspomagających: analizę i syntezę wzrokową, koncentrację i zapamiętywanie, umiejętność odkrywania zasady, według której połączone są poszczególne obrazki, myślenie przez analogię, umiejętność łączenia (syntezy) dostrzeżonych cech.

Cena: 70,00zł
Wydawnictwo WIR
dostępne w sklepie Juniora.pl
http://juniora.pl/


Moja opinia:

Całość znajduje się w specjalnej tekturowej teczce zamykanej na rzepy. Oprócz 10 dwustronnych planszy (w sumie 20 wzorów), na których będziemy układać nasze układanki, znajdziemy także kartoniki z nadrukowanymi cechami. Je trzeba wszystkie dopiero poodrywać i posegregować. Tym zajęłam się ja. Tego co mi zabrakło w opakowaniu to jakiś osobnych woreczków na każdy wzór. Poratowałam się kilkoma strunowymi woreczkami i gumkami. Na szczęście tak zapakowane elementy mieszczą się też w teczce.

Czytając sam opis tego zestawu czułam, że dobrze wybrałam. To jest coś co pomoże nam w koncentracji, ale też będzie jakimś zaczątkiem do nauki matematyki. I to nie tylko dzięki liczeniu, bo niektóre cechy wymagają też policzenia ilościowego, ale dodatkowo przy takim układaniu pojawia się synteza, analiza i logiczne myślenie.

Co jeszcze? Oczywiście dalsze ćwiczenie motoryki małej. Córka w tym układaniu chce być chyba perfekcyjna, bo stara się, by wszystko leżało równiutko.

I krótki filmik:

Są układanki łatwiejsze z mniejszą liczbą cech i elementów do ułożenia, ale są też bardziej skomplikowane. Nie wiedziałam, czy moja córka będzie rozumiała o co chodzi w tym układaniu, ale po moich pierwszych wskazaniach poszło nie najgorzej. Co ważne, każde kolejne układanie wymaga od niej skupienia i połączenia w całość kilku cech.

Znajdziemy tam wzory atematyczne (figury, różne kształty w jednolitych kolorach), ale także tematyczne (kanapki, półki z zabawkami, krajobrazy). Wszystko jest starannie wykonane i naprawdę wygodne w użyciu. 

Oczywiście oprócz wykorzystania układanek według instrukcji same kartoniki mogą nam przydać się też do innych zadań. Kategoryzacja według kształtów, kolorów, faktur, mogą to też być sekwencje lub szukanie elementu, który nie pasuje. 

Dlatego jeśli boicie się, że ta pomoc może być za trudna dla Waszego dziecka, to i tak nie musi się kurzyć na półce zanim do niej dorośnie. Naprawdę tego typu kartoniki mogą przydać się na wiele sposobów. No i jak chyba każde karty obrazkowe można ich użyć do układania sekwencji słuchowych. A więc rozwijamy percepcje wzrokową i słuchową, a że są to układanki, to łatwiej jest mi przekonać córkę, że to zabawa, a nie tylko nauka.

http://miraga80.blogspot.com/search/label/K%C4%85cik%20Zabawy%20i%20Edukacji

Co myślicie w ogóle o pomocach WIR, a może któreś szczególnie polecacie?

23 komentarze:

  1. fajna zabawa pobudzająca myślenie

    OdpowiedzUsuń
  2. Gra nam sie podoba więc młodszym na pewno też ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super :D moja chrześnica oszalałaby z radości, na parę godzin pewnie by się wyłączyła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że warto wspierać rozwój dziecka i delikatnie podsuwać mu takie "zabawki".

    OdpowiedzUsuń
  5. To chyba jeszcze nie dla mojego smyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla niego bym zaproponowała jeśli nie sekwencje obrazkowe, to choć odwzorowanie.

      Usuń
  6. Szczerze mówiąc nie znałam wcześniej tej firmy więc muszę zapoznać się z ich ofertą. Tym bardziej że ta układanka wydaje się naprawdę ciekawa :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero odkrywam ich ofertę, ale jest bardzo bogata.

      Usuń
  7. o, całkiem konkretne. tylko cena taka.. ach ;P

    http://namaluj-mi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ich pozycje maja takie ceny zazwyczaj.

      Usuń
    2. Nie wszystkie. Są np. ćwiczenia do nauki logicznego myślenia: http://juniora.pl/advanced_search_result.php?keywords=logi%C5%9B i kosztują niecałe 28 złotych.

      Usuń
    3. Oczywiście nie chodzi o wszystkie, ale o takie bardziej rozbudowane, bardziej złożone. Sama korzystam też np. z "Powiedz dlaczego", które kosztują połowę tego co układanki.

      Usuń
  8. Alanek uwielbia takie zabawy edukacyjne,z pewnością rozejrzę się za podobnymi :)

    Zapraszam do siebie w odwiedzinki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie się zapowiadaj te pomoce do rozwijania naszych maluszków. Szkoda że cena taka trochę spora

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne te pomoce naukowe
    Może i młodemu bym kupiła, ale ciekawe czy potrafiłby dłuższą chwilę usiedzieć w miejscu

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne, bardzo mi się podoba. Można to wykorzystać przy tłumaczeniu działania tabliczki mnożenia, ale kilka innych zastosowań też się znajdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie pomoce to zawsze sporo możliwości, wszystko zależy od kreatywności rodzica i możliwości dziecka.

      Usuń
  12. Super są tego typu układanki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. muszę podrzucić Twój wpis swojej koleżance!

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajna zabawka, bo ma bardzo uniwersalne zastosowanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ooo, przypomina mi te wszystkie testy na IQ ;)
    mój jest fanem układanek, to może coś takiego też by mu podeszło, muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.