czwartek, 15 lipca 2021

"I love Korea. K-pop, kimchi i cała reszta" Daniel Tudor

Na razie te wakacje spędzam w domu lub nad okolicznym jeziorkiem. Dalsze podróże się nie szykują, dlatego tak chętnie sięgnęłam po książkę "I love Korea. K-pop, kimchi i cała reszta" z popularnej księgarni internetowej. To taka podróż w nieznane mi jeszcze zakątki.






Tytuł: I love Korea. K-pop, kimchi i cała reszta
Autor: Daniel Tudor
Rok wydania: 2021
Stron: 320
Wydawnictwo Mowa











Moja recenzja:

Nie wiedziałam, czy czasem ta książka nie skupi się zbytnio na jakimś jednym z tematów, np. na polityce lub na religii. Na szczęście Daniel Tudor - brytyjski dziennikarz, zadbał o jej różnorodną treść.

To ciekawy przewodnik po prawie wszystkich aspektach życia Południowej Korei. Autor opisuje całość w bardzo przystępny sposób. Nawet gdy mowa o polityce, czy religii, nie tylko o buddyzmie, to czyta się to bardzo łatwo. 

Korea to kraj, gdzie miesza się tradycyjna kultura z nowoczesnością. Właśnie to połączenie sprawia, że jest to państwo, które ma wiele do pokazania. Wszyscy chyba znamy Psy i jego singiel "Gangnam Style", ale Korea to także muzyka niezależna. Autor przewodnika pokazuje nam zarówno świat k-popu, jak i muzyki, która uwiodła go osobiście.

Każdy rozdział poświęcony jest jakiemuś elementowi z życia koreańskiego społeczeństwa. Zawiera mniejsze podrozdziały, gdzie autor również dzieli się własnymi doświadczeniami i odczuciami w danej sprawie. Przy rozdziale o kuchni koreańskiej poznamy boshintang, czyli zupę z psa, ale także tradycyjne danie znane pod nazwą kimchi - danie z kapusty. W książce znajdziemy mnóstwo zdjęć, które świetnie obrazują nam współczesną i tradycyjną Koreę. To naprawdę barwny świat.

Jest to książka odpowiednia dla takich czytelników jak ja, czyli niemających do tej pory za wielkiej wiedzy o kulturze koreańskiej. Dzięki temu przewodnikowi udało mi się poznać wiele zagadnień związanych z tym krajem. Zostałam nim zaciekawiona i chciałabym zobaczyć więcej. 

Jestem bardzo ciekawa, czy Wy również sięgacie po literaturę faktu z księgarni Taniaksiazka.pl. Koniecznie dajcie znać w komentarzu, co teraz czytacie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.