niedziela, 24 kwietnia 2022

"Wstań" Amy Cuddy

Poradniki ostatnio traktuję jak inwestycje w siebie. Tym razem trafiłam na książkę Anny Cuddy, której występ w tv obejrzało aż 63 miliony ludzi. Czy naprawdę można wytrenować pewność siebie?


Tytuł: Wstań!

Autor: Amy Cuddy

Stron: 368

Rok wydania: 2022

Wydawnictwo Znak litera nova


Moja recenzja:

Pamiętam, jak w dzieciństwie przerażały mnie wszelkie wystąpienia na forum klasy. Zwykła recytacja wiersza była dla mnie strasznym przeżyciem. Unikałam też zgłaszania się do odpowiedzi.

Jednak moje obawy nie wynikały z nieprzygotowania, ale z jakiejś wewnętrznej niewiary w siebie. Ten lęk towarzyszył mi przez wiele lat. W dorosłym życia zmierzyłam się już nieco ze swoimi obawami, ale daleka jestem od szybkiego zabierania głosu na większym forum. Stąd moje zainteresowanie tym psychologicznym poradnikiem. Może jednak uda mi się coś jeszcze u siebie zmienić.

Książka "Wstań" angażuje nas do przybrania pozy pewności siebie. Według autorki cechę tę można wytrenować. 


To książka, która naprawdę może zachęcić nas do pracy nad sobą. Autorka opisuje także eksperymenty i badania przeprowadzone na wybranych grupach uczestników, które wyraźnie pokazują, jak nasza postawa wpływa na nasze decyzje i zachowanie.

Amy Cuddy pokazuje nam mowę ciała na specjalnych rysunkach. Tłumaczy nam także, jak nasza poza (władcza czy bezsilna) wpływa na naszą obecność w przestrzeni publicznej. Następnie pokazuje nam, jak mamy ćwiczyć ciało, by stać się naprawdę pewnym siebie. Według tej teorii udajemy, aż tacy się stajemy.

Ciało wpływa na umysł, dlatego warto zacząć budowanie swojej pewności siebie od naszej postawy.

To książka napisana rzetelnie i naprawdę przekonująca do działania. Ja uwierzyłam autorce i na pewno zacznę powoli krok za krokiem wprowadzać jej rady, a dokładnie treningi, w swoje życie.

1 komentarz:

  1. Ja też uważam, że to wszystko kwestia treningu. Mam tę książkę i na pewno do niej zajrzę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.