czwartek, 5 września 2013

Omega 3 suplement diety Colfarm - podsumowanie kuracji.

Przez okres miesiąca wspomagałam swoją dietę suplementem od Zakładu Farmaceutycznego Colfarm S.A.:
Omega 3

Szczegółowe informacje o suplemencie znajdziecie w mojej poprzedniej notce TUTAJ.


Skład:
Składniki
Zawartość
w 1 kapsułce
ZDS*
w 1 kaps.
Zawartość
w 2 kaps.
ZDS*
w 2 kaps.
Olej rybi zawierający:
500 mg
1000mg
35% kwasów
tłuszczowych
z rodziny Omega 3
18% EPA (kwas eikozapentaenowy)
90 mg
180 mg
12% DHA (kwas dokozaheksaenowy)
60 mg
120 mg
5% innych kwasów tłuszczowych z rodziny omega 3
25 mg
50 mg
Witamina E
6 mg ekwiwaletnu
alfa-tokoferolu
50%
12 mg ekwiwaletnu
alfa-tokoferolu
100%
*ZDS zalecane dzienne spożycie

Moja opinia:

Kapsułki są żółte, transparentne, jakby żelowe. Bardzo łatwe w połykaniu.
Przyjmowałam je dwa razy dziennie: rano i wieczorem przed posiłkiem.


Miałam obawy, czy nie będzie po nich czuć ode mnie jakąś rybą, bo głównym składnikiem są oleje z sardynek, sardeli i makreli, ale nic takiego nie wystąpiło. Również nie odbijał mi się nimi. Poza tym dla mnie były bezsmakowe i neutralne dla żołądka.


Liczę na działanie wzmacniające i na ogólnie pozytywny wpływ na mój organizm. Trudno jest ocenić taki wpływ, dlatego napiszę pokrótce o jego ogólnym działaniu.


Przytoczę tu informacje z wikipedia jaki kwasy Omega 3 mogą mieć wpływ na zdrowie.
W kilku badaniach stwierdzono możliwe działanie przeciwnowotworowe kwasów tłuszczowych omega-3 (zwłaszcza w przypadku raka piersi, okrężnicy i prostaty). Ostatnie badania sugerują też, że kwasy te spowalniają starzenie się komórek.
Istnieją silne dowody naukowe, że spożycie kwasów tłuszczowych omega-3 wiąże się z obniżeniem poziomu trójglicerydów we krwi i regularne przyjmowanie zmniejsza ryzyko wtórnych i pierwotnych zawałów serca.

 
Myślę, że warto wspomagać swój organizm takim suplementem, jeżeli nasza dieta nie jest bogata w kwasy omega-3.


Więcej informacji o produktach Colfarm znajdziecie TUTAJ.


A Wy jecie wystarczająco dużo ryb, by taki suplement nie był Wam potrzebny?

4 komentarze:

  1. Fajnie, że te tabletki są łatwe do połykania, bo czasem trzeba szybko wziąć, a np. nie ma nic do popicia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie taki suplement jest ogromnie potrzebny bo ryby jem niestety tylko od święta :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Komentarze reklamujące będą usuwane, jak i zawierające wulgaryzmy, czy obrażające.